Beschadigd neusje
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, volgens mij heeft mijn kat hetzelfde. Ik maak me echt ontzettend veel zorgen. Ik ben al met haar naar de dierenarts geweest, maar die weet ook niet wat ze heeft.
Hoe is het daarna bij jou gegaan?
Hoi,
Bij mijn kat wordt er ook calicivirus vermoed. Zou je kunnen vertellen welke behandeling je hem hebt gegeven? Is er sindsdien nog een terugval geweest? En waren zijn ogen ook zo opgezwollen?
Bedankt voor je reactie.
Hoi,
Ik ben bij de dierenarts geweest en het is inderdaad het calicivirus. Dat is erg besmettelijk; hoewel mijn kat zelf niet buiten komt, gaat een van mijn andere katten wel naar buiten en die heeft het virus waarschijnlijk als gezonde drager mee naar huis genomen... Kijk maar eens goed of je in de bek van je kat roze of rode plekjes ziet. Die van mij zat echt onder de zweren in haar bek... iets wat ik niet direct doorhad... Na 20 dagen isolatie, een behandeling met cortisonen en vloeibaar voer zoals zachte paté, is ze nu gelukkig weer helemaal hersteld...
Hoe gaat het nu met je kat?
Het hangt er helemaal vanaf hoe oud je katten zijn. Die van mij had een wondje dat er echt heel lelijk uitzag. Ik was het aan het schoonmaken en ontsmetten, maar op de dag dat we naar de dierenarts gingen, trok hij in het reismandje zijn korstje eraf.
Het bloedde flink. Eenmaal bij de dierenarts vroeg hij naar zijn leeftijd (anderhalf jaar) en hij zei dat hij bij een oudere kat bang zou zijn geweest voor een tumor...
Inmiddels begint er weer een korstje te groeien en hij krijgt antibiotica. Het begon met een klein rood krabje, toen werd het een grote wond die er bijna verbrand uitzag, en daarna kwamen er dikke korsten die een beetje nattig waren. Sindsdien gaat het wel iets beter. Het is nu een week geleden, maar ik zag net dat zijn zusje op precies dezelfde plek ook een rood vlekje heeft... Ik ben nu bang dat het besmettelijk is of toch een tumor...
Hoi, heb je al een update over het herstel van je kat? Ik heb mijn kat vandaag in precies dezelfde toestand aangetroffen, terwijl ze helemaal niet buiten komt. Ik heb echt geen idee wat dit heeft kunnen veroorzaken of hoe ze dit voor elkaar heeft gekregen...
Misschien heeft het zijn reukvermogen wel aangetast :(
Nogmaals -
Wacht niet met actie ondernemen tot de wond of de pus zijn neusgaten verstopt. Een kat heeft namelijk heel veel moeite met ademen door de bek. Een bezoekje aan de dierenarts is echt nodig.
Hoi,
Ik weet niet of het door de foto komt, maar ik heb net als Kikaah het idee dat de wond erger wordt; hij ziet er nattig uit en de kleur is donkerder.
Hou het goed in de gaten. In het ergste geval kun je even bij de dierenarts langsgaan zonder de kat, maar wel met de foto's. Hij of zij kan je dan vertellen of een consult nodig is. :)
- Mijn kat had blaasstenen op 3-jarige leeftijd, dit heb ik geleerd
- Beschadigde poot, is het kootje gebroken?