Beschadigd neusje
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, volgens mij heeft mijn kat hetzelfde. Ik maak me echt ontzettend veel zorgen. Ik ben al met haar naar de dierenarts geweest, maar die weet ook niet wat ze heeft.
Hoe is het daarna bij jou gegaan?
Hoi,
Bij mijn kat wordt er ook calicivirus vermoed. Zou je kunnen vertellen welke behandeling je hem hebt gegeven? Is er sindsdien nog een terugval geweest? En waren zijn ogen ook zo opgezwollen?
Bedankt voor je reactie.
Hoi,
Ik ben bij de dierenarts geweest en het is inderdaad het calicivirus. Dat is erg besmettelijk; hoewel mijn kat zelf niet buiten komt, gaat een van mijn andere katten wel naar buiten en die heeft het virus waarschijnlijk als gezonde drager mee naar huis genomen... Kijk maar eens goed of je in de bek van je kat roze of rode plekjes ziet. Die van mij zat echt onder de zweren in haar bek... iets wat ik niet direct doorhad... Na 20 dagen isolatie, een behandeling met cortisonen en vloeibaar voer zoals zachte paté, is ze nu gelukkig weer helemaal hersteld...
Hoe gaat het nu met je kat?
Het hangt er helemaal vanaf hoe oud je katten zijn. Die van mij had een wondje dat er echt heel lelijk uitzag. Ik was het aan het schoonmaken en ontsmetten, maar op de dag dat we naar de dierenarts gingen, trok hij in het reismandje zijn korstje eraf.
Het bloedde flink. Eenmaal bij de dierenarts vroeg hij naar zijn leeftijd (anderhalf jaar) en hij zei dat hij bij een oudere kat bang zou zijn geweest voor een tumor...