Baby Harley, de kat die nooit 'kneedt'

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik besefte vanochtend, tijdens de ochtendknuffel met baby Harley op bed, dat hij nooit 'kneedt', zelfs niet als hij helemaal in de ontspanningsmodus zit. Hij spint, veel zelfs en meer dan de twee grote katten, maar hij kneedt niet. Omdat dit reflex te maken heeft met de vroege kittentijd tijdens het zogen, en hij al met een maand bij zijn moeder is weggehaald, zou het daardoor komen? Heeft hij de tijd niet gehad om dit reflex te ontwikkelen?

Félia en Gatsby kneden wel, elk in een andere situatie. Voor Félia (die tot ze 3,5 maand oud was bij haar moeder en nestgenootjes bleef) is het op mijn schoot wanneer ze met me knuffelt, en bij Gatsby (die tot de leeftijd van 3 maanden bij de familie bleef) is het wanneer hij op een superzacht en pluizig plekje gaat liggen.

Wat me verbaast, is dat ik dacht dat een van de tekenen van een te vroege scheiding van de moeder juist overmatig kneden is, waarbij het kitten aan een stofje zuigt. Zou mijn baby een uitzondering zijn?

Middagdutje lekker tegen zijn grote zus aan

Baby Harley, de kat die nooit 'kneedt'

Mijn kleine knuffelbeer ;)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

32 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • C
    Civa Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nee hoor, het is geen uitzondering. De kat van mijn dochter, een klein rood katertje van inmiddels 5 maanden, heeft ook nog nooit gekneed, maar hij spint wel heel veel!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik denk dat het reflex om te trappelen al vanaf de geboorte ontstaat, omdat het helpt om de melk op gang te brengen. Misschien trappelen niet alle katten nog op volwassen leeftijd, of hij doet het in andere situaties en niet bij jou, waardoor je het idee hebt dat hij het helemaal niet doet.

Thuis heb ik Guizmo die de hele tijd aan het trappelen is zodra hij in mijn armen ligt (dus bijna constant, want hij wijkt niet van mijn zijde).

Mijn kleine plakkerd

Goupix daarentegen trappelt bijna nooit. Tijdens de echte knuffelmomenten verandert hij meestal in een grote spinnende knuffelbeer en neemt hij allerlei gekke houdingen aan om geaaid te worden, maar hij trappelt niet. Het enige moment dat hij trappelt is als hij slaapt; dan trappelt hij in de lucht, maar echt heel zelden op ons.

Ik had hem eigenlijk Garfield moeten noemen

Vertaald Frans
  • 32 reacties van 32

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!