Baby Harley, de kat die nooit 'kneedt'

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik besefte vanochtend, tijdens de ochtendknuffel met baby Harley op bed, dat hij nooit 'kneedt', zelfs niet als hij helemaal in de ontspanningsmodus zit. Hij spint, veel zelfs en meer dan de twee grote katten, maar hij kneedt niet. Omdat dit reflex te maken heeft met de vroege kittentijd tijdens het zogen, en hij al met een maand bij zijn moeder is weggehaald, zou het daardoor komen? Heeft hij de tijd niet gehad om dit reflex te ontwikkelen?

Félia en Gatsby kneden wel, elk in een andere situatie. Voor Félia (die tot ze 3,5 maand oud was bij haar moeder en nestgenootjes bleef) is het op mijn schoot wanneer ze met me knuffelt, en bij Gatsby (die tot de leeftijd van 3 maanden bij de familie bleef) is het wanneer hij op een superzacht en pluizig plekje gaat liggen.

Wat me verbaast, is dat ik dacht dat een van de tekenen van een te vroege scheiding van de moeder juist overmatig kneden is, waarbij het kitten aan een stofje zuigt. Zou mijn baby een uitzondering zijn?

Middagdutje lekker tegen zijn grote zus aan

Baby Harley, de kat die nooit 'kneedt'

Mijn kleine knuffelbeer ;)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

32 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ja, dat is zeker zo P'titefleur.

Hi hi Pinks, mijn meisje is echt een ukkie :))

Haar moeder weegt iets meer dan 6 kg, maar ze is groot. Het is duidelijk: als ik het over gewicht heb, bedoel ik ook de grootte die erbij hoort. Haar vader is met zijn 10 kilo echt gigantisch!

Weet je het wel zeker over dat kneden op je hoofd? Vergeet niet dat ze hun nagels uitslaan als ze kneden! ;) De lieveling van een van ons doet dat ook (die van Lolop geloof ik), dus zij moet zijn nageltjes heel vaak knippen, anders houdt ze geen hoofdhuid meer over!

Cathyauray en Laurence, dus weer een bevestiging dat niet alle katten kneden. Nou, ik heb weer wat geleerd van dit topic, ik was er heilig van overtuigd dat alle katten het deden!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Euqinorev,

Angèle, die ik heb opgevangen toen ze pas 15 dagen oud was, kneedt elke keer als ik lig ???? Ze kneedt trouwens veel meer dan de rest!!! En ze is al 5 jaar, maar ze gaat er gewoon mee door!!! Isis, mijn jager, kneedt niet en Osiris ook niet!

Ik besef het me nu pas door jouw berichtje, het is inderdaad zo dat twee van mijn katten helemaal niet kneden!!!

Laurence en haar ark van Noach

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond,

Wat Milady betreft: zij is nu bijna 8 maanden oud en ik heb haar sinds 7 september. Ze trappelt (melktrappen) heel veel en soms komt ze achter me zitten en zet ze haar beide pootjes op mijn rug om te kneden. Dat kan ze echt heel lang volhouden als ik haar niet wegzet om op te staan. Ze doet het 's ochtends ook vaak.

Haar broertje P´tit loup van 3 maanden daarentegen, die sinds 6 december bij me is, doet het niet zo veel.

Ik kan me trouwens niet herinneren dat mijn andere twee poezen, Marwin en Loupigne, die inmiddels 14 jaar zijn en die ik kreeg toen ze 6 maanden oud waren, dat vroeger ook deden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

5 kg voor een Maine Coon-poes is al best aardig vind ik!!! Het is waar dat ze naast een flinke kater op een garnaaltje lijkt, maar ik heb zelden een poes gezien die boven de 5-6 kg uitkomt. De moeder van Guizmo weegt 5 kg en zijn vader 6,5 kg (klein voor een kater) en mijn kereltje weegt al 7,3 kg met 17 maanden en hij groeit nog steeds door. Daarbij vergeleken stelt mijn Goupix met zijn 6,2 kg niks voor!

Het belangrijkste is dat je een mooie grote, gezonde kat hebt en niet een pluizenbol die zo zwaar mogelijk is, ook al levert dat later serieuze problemen op!

Om even terug te komen op dat kneden: ik zou het echt geweldig vinden als mijn boefjes op mijn hoofd zouden kneden. Ik ben dol op hoofdhuidmassages, ook al moet ik daarna flink worstelen om alles weer uit de knoop te krijgen!!!

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Félia is ook erg mooi: een vrouwtje is altijd wat fijner gebouwd dan een mannetje en zoals je al zegt, het belangrijkste is dat ze gezond zijn.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ah ja Cris, inderdaad, met zijn pootjes door je haar gaan, niet echt ideaal! :)

P'titefleur, dat klopt met wat ik me herinnerde. En Félia is 2 jaar en 10 maanden. Ik weet haar exacte maat niet, maar met haar kleine 5 kg is ze een vlooitje, ook al weegt haar vader bijna 10 kilo. Ik vroeg het gewoon om te weten, want wat telt is dat ze kerngezond is.

Flemming is trouwens echt een mooie kat :)

Vertaald Frans
    P'titefleur
    Rapporteren

Flemming is 2 jaar en 2 maanden oud, weegt 7,7 kg en is 1,05 m lang. Zijn vader weegt 9 kg en is 1,10 m lang.

En al deze katten zijn echt prachtig!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wauw, wat zijn die katten prachtig! Ik krijg er bijna zin van om er nog eentje bij te nemen zeg!!

Maar goed, om even terug te komen op het melktrappelen: Bouille is daar echt een expert in. Hij houdt maar niet op, overal en heel vaak. Het enige moment dat ik het niet zo fijn vind, is wanneer ik ga slapen. Hij slaapt boven mijn hoofd op mijn kussen en zit dan in mijn haar te trappelen. 's Ochtends zit mijn haar dan ook helemaal pluizig en vol klitten :))

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wat een prachtige rooie, die Voyou. En ik vind de kleur van Flemming ook heel erg mooi. Volgens mij is hij ongeveer even oud als mijn Félia, hoeveel weegt deze mooie kater? Mijn meisje weegt 5 kg, echt een kleintje voor een Coon :)

Bedankt Civa, maar jouw Hulys doet echt niet voor ze onder hoor!

Vertaald Frans
    P'titefleur
    Rapporteren

Inderdaad, maar we hebben hem nooit gezien. De moeder kenden we wel, ze is echt prachtig en heel licht van kleur... lol.

Ik denk dat Voyou veel weg heeft van zijn Kameroense vader... haha

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 32

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!