Automatische voerbak en mieren
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Je kunt een cirkel van druppels vloeibare zwarte zeep om de plek heen leggen, daar komen ze nooit overheen
(het werkt misschien ook met afwasmiddel, maar ik weet niet zeker of dat wel veilig is voor de kat, terwijl zwarte zeep dat wel is)
Probeer eens wat olijfolie met basilicum rond de onderkant van de voerbak van je kat te smeren. Basilicum is totaal niet gevaarlijk voor katten en het is een heel goed natuurlijk middel om mieren te verjagen. Het enige probleem is dat katten dol zijn op olijfolie, dus hij zal waarschijnlijk alle olie oplikken en opeten, het gekke beest 😂 !
Je kunt ook voor afleiding zorgen door een paar suikerklontjes buiten neer te leggen om de mieren weg te lokken. Normaal gesproken hebben katten daar niets mee, maar het kan wel andere beestjes aantrekken. Of probeer de route van de mieren te vinden – meestal lopen ze in een rijtje – en maak die plek dan heel goed schoon, desnoods met wat middeltjes. Mieren volgen een geurspoor, dus als je het goed schoonmaakt, vinden ze de weg naar de brokjes niet meer terug. Maar dat is vaak maar tijdelijk.
Ik woon op de begane grond met een tuin; overal liggen brokjes en overal staan voerbakjes op mijn terras. Er liggen zelfs brokjes op de grond omdat de egels de bakjes omgooien, maar ik heb nooit mieren.
Zodra ik een bakje in het gras zet in plaats van op het terras, hup, dan komen ze als gekken aanrennen.
Maar binnen in een appartement heb ik dit nog nooit gezien. Weet je zeker dat het geen kakkerlakken zijn? Sorry, ik wil je echt niet voor dom uitmaken, maar ik ben gewoon nogal verbaasd.
Probeer de voerbak op een dienblad of in een grotere bak te zetten en doe daar wat water in, normaal gesproken zou dat ze tegen moeten houden. Ik heb het zelf nog niet getest, maar ik ga het meteen doen zodra ik die schattige kleine opportunisten zie verschijnen, want het is echt een gedoe. Ik heb de tip op internet gevonden.
4 reacties van 4