Anaalklieren
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ja, het is inderdaad een min of meer donkerbruine vloeistof. De twee keer dat dit gebeurde bij mijn poes, was het geen stress (ook al is ze heel angstig), want het was op een moment dat ze juist om aandacht kwam vragen en lekker ontspannen was. Als het nog eens gebeurt, ga ik ook even naar de dierenarts om te checken of ze geen abces of iets anders heeft, maar ik heb niet het idee dat dat het geval is.
Hoi, welke kleur heeft de vloeistof die uit de anaalklieren komt? Mijn kat heeft namelijk een bruine vloeistof achtergelaten op mijn zoontje van pas 2 maanden oud en ik maak me daar erg zorgen over. Ik bel morgen de dierenarts, maar ik wilde nu alvast even weten of dit inderdaad uit de anaalklieren komt.
Ik heb ook een kat die super bang is. Wanneer hij besluit om bij me te komen voor een knuffelsessie en lekker tegen me aan kruipt, komt er een sterke lucht bij zijn achterste vandaan zonder dat er iets uitkomt, en dat terwijl hij heerlijk ligt te spinnen. Hij is gecastreerd.
Ik schuif net aan tafel omdat ik hem zo snel op bed ga leggen, dus reageer vooral niet als je het een onsmakelijk onderwerp vindt, maar ik ben wel benieuwd. Dit is namelijk niet het eerste topic over anaalklieren en toch heb ik er zelf echt nog nooit last van gehad...
Hebben alle katten die, of is dat alleen het geval bij gezondheidsproblemen?
Hoi,
Na de kerstchocolade zijn nu de anaalklieren aan de beurt!
Voor zover ik weet, is een kat die zijn anaalklieren leegt buiten een stresssituatie om, een kat die ze niet op de natuurlijke manier leegt tijdens het poepen. Dit gebeurt bij katten die verstopt zitten of juist last hebben van diarree. Het natuurlijke mechanisme om ze te legen tijdens de ontlasting raakt dan ontregeld.
Als dit vaak gebeurt, kun je het beste even naar de dierenarts gaan om te checken of er geen massa (al is die nog zo klein) bij de klieren zit.
6 reacties van 6