Advies nodig om van de vlooien van mijn kat af te komen!!!!!

L
Lisa_fr Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, mijn kat heeft vlooien en ze krabt zich echt enorm. Ik heb een vlooien-spray gekocht voor op haar vacht en een vlooienkam.

Ik heb de kam geprobeerd en er kwamen allemaal kleine zwarte puntjes en verschillende vlooien vanaf.

Ik zou graag willen weten hoe ik hier nu echt helemaal vanaf kom. Op welke plek kan ik haar het beste kammen en hoe zorg ik dat ik alles wegkrijg? Moet ik ook de lakens wassen waar ze vaak op ligt? Alsjeblieft, ik heb echt duidelijke tips nodig, want ik vind het best wel vies om die vlooien weg te halen omdat ze overal naartoe springen.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • D
    Del2244 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Soms wordt er inderdaad geschoren bij luizen (al is het wel echt wreed om een kind dat aan te doen, ik herinner me nog een meisje dat deze "behandeling" onderging 😯), maar dat is vooral omdat de eitjes aan het haar vastzitten en je ze er lastig allemaal uit krijgt. Vlooieneitjes liggen juist in de mandjes, op de vloer... Een dier scheren houdt vlooien niet eens tegen om te komen eten, want ze hebben helemaal geen haar nodig om op hun lunch te klimmen.

Wat dat badje betreft: dat is bij sommige katten inderdaad mogelijk (sommigen vinden het zelfs leuk 😄), maar over het algemeen levert het enorm veel stress op... en een groot risico voor degene die de kat in bad doet 😆

Vertaald Frans
    liquid_paper
    Liquid_paper Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Sorry als mijn nogal drastische oplossing (scheren) wat overdreven was, maar dat is wat we soms ook bij mensen doen als ze luizen hebben ;)... wat betreft het wassen: dat was bij Bertrand prima te doen (door zijn nierfalen werd hij indirect nogal vies, vet en kreeg hij schilfers, waardoor hij minstens om de één of twee maanden een wasbeurt nodig had).
    Vertaald Frans
    D
    Del2244 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Janette stop!! In bad doen is bij 99% van de katten onbegonnen werk, een ontwormingsmiddel is om wormen te bestrijden, en scheren is zinloos tenzij je deze kat als een Sphynx wilt laten doorgaan (wat geen enkele trimmer en al helemaal geen dierenarts zal doen, gelukkig maar).

Het enige goede advies dat je geeft, is om de hele omgeving goed schoon te maken. Het beste is om een stoomreiniger te gebruiken om de eitjes te doden, zeker als je huis vloerkleden, tapijt of een houten vloer met kieren heeft.

Wat de kat betreft: gebruik een vlooienkam om de dode vlooien te verwijderen en vooral een goed vlooienmiddel van de dierenarts of de apotheek.

Vertaald Frans
    L
    Lisa_fr Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Maar het probleem is dat mijn kat echt doodsbang is voor water. Ik heb al verschillende technieken geprobeerd, maar niets werkt. Zodra ik haar mee naar de badkamer neem, heeft ze het meteen door en begint ze te spartelen. Een bad geven is echt onmogelijk. Is het mogelijk om er vanaf te komen met alleen de spray en de borstel?

Vertaald Frans
    liquid_paper
    Liquid_paper Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je kat wassen. Dat is de beste manier om van vlooien af te komen. Met een speciale vlooienzeep voor dieren die je gewoon bij de dierenspeciaalzaak kunt vinden, zeep je je kat van top tot teen in en probeer je al die beestjes te doden. Na die wasbeurt kun je je kat ontwormen en/of een vlooienband omdoen; blijf ook alle besmette plekken in huis goed reinigen. Ook al vind je het een vies idee om een kat te wassen die krioelt van de vlooien, je zult het toch een keer goed moeten doen. Een andere drastische oplossing is om met je kat naar de dierenarts of een trimmer te gaan om hem helemaal kaal te laten scheren. Het ziet er niet uit, maar het is wel heel effectief.

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!