Abnormaal haarverlies bij de basis van de oren van mijn kat

S
Sunrise27may Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Toen ik thuiskwam van mijn werk, had mijn kat een kale plek aan de basis van een van haar oren. Er was ook een beetje roodheid te zien. Dus ik dacht dat ze zich had bezeerd tijdens het spelen. Maar het is nu al 3 of 4 dagen geleden en ik heb het idee dat de plek groter wordt. Er lijkt een klein vleeskleurig korstje te zijn ontstaan. Ze heeft onlangs een vaccinatie gehad tegen niesziekte. Zou dit een bijwerking van het vaccin kunnen zijn? Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën.

Alvast bedankt allemaal!

Abnormaal haarverlies bij de basis van de oren van mijn kat

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • S
    Sunrise27may Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Ik denk ook dat het een huidprobleem is. Ik ben al naar de dierenarts geweest en die heeft een kweekje gemaakt. Ik krijg binnenkort de uitslag! Ondertussen ben ik appelazijn verdund met water aan het proberen, voor het geval het ringworm is.
    Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik zou ook de dierenarts aanraden. Er zijn veel verschillende huidaandoeningen bij katten, en helaas gaan ze niet vanzelf weg. Ik denk dat als het een wondje was, de plek juist kleiner zou worden in plaats van groter. Maar alleen een dierenarts kan een betrouwbare diagnose stellen.

Vertaald Frans
    Alex_rvlt
    Alex_rvlt Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, dit zou weleens ringworm kunnen zijn... je kunt hem het beste even naar de dierenarts brengen, dat is wel zo verstandig.

Vertaald Frans
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!