Zwangere poes miauwt constant
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Bedankt voor al jullie reacties! We hebben contact gehad met de dierenarts en hij bevestigt dat er geen reden is voor paniek. We houden haar wel heel goed in de gaten, want de bevalling zou weleens sneller kunnen komen dan we hadden berekend --'.
Nou, wat mij betreft kun je beter een keer voor niets naar de dierenarts gaan dan dat je straks om je poesje moet treuren. Denk er trouwens aan om een echo te laten maken om te weten hoeveel kittens het zijn; dat is heel handig om te kunnen checken of ze er na de bevalling ook echt allemaal uit zijn...
Bedankt voor jullie reacties, maar ze miauwt niet meer, dus we denken dat het maar een klein pijntje was dat inmiddels weer over is.
Ik zou zelf ook liever even naar de dierenarts gaan, ook al is het 'voor niks'. Klein beestje, oké! Eerste nestje prima gegaan, oké! Maar soms is dat toch geen garantie, zelfs als het de vorige keer allemaal goed ging...
Persoonlijk zou ik even naar de dierenarts gaan voor een controle. Een nestje is niet niks, en zelfs als het de eerste keer goed is gegaan, betekent dat niet dat het de tweede keer ook goed zal gaan. Je moet er in dit soort situaties nooit zomaar vanuit gaan dat "alles wel goed zit", zeker niet als je geen fokker bent. Misschien heeft ze wel pijn of voelt ze zich niet fijn... we kunnen niet weten wat er met haar aan de hand is en of het wel normaal is of niet. We kunnen je vanaf ons scherm niet vertellen dat alles oké is; we doen hier alleen maar aannames die, als je ze te serieus neemt, ernstige gevolgen kunnen hebben voor de gezondheid van de poes en haar kleintjes!
Dank je wel, dat stelt me gerust! Bij het eerste nestje ging alles goed en omdat ze maar een kleintje is, dacht ik dat haar buik haar misschien in de weg zat 🙄
Misschien dat het haar irriteert als de kleintjes te veel beginnen te bewegen! Als ze rustig wordt wanneer je haar geruststelt, zal het vast niet heel ernstig zijn. Toch is het altijd beter om voor de zekerheid even langs de dierenarts te gaan, dat is altijd verstandiger.
Een poes kan al bevallen vanaf de 57e dag van de dracht. Hoe groter het nestje is, hoe korter de dracht meestal duurt.
👋 😁
Luister, dit is onze eigen keuze. Ik zie persoonlijk niet in waarom jullie menen te moeten oordelen over de manier waarop wij onze katten houden. Weet dat we ook andere poezen hebben die wel gesteriliseerd zijn, alleen kunnen we niet alles tegelijk doen omdat het simpelweg te duur is. Ik wil je ook even zeggen dat we samenwerken met de Dierenbescherming om de kosten voor de zorg te dekken (we vangen zelf katten op, verzorgen ze en plaatsen ze bij hele goede gezinnen).
Maar goed, de vraag is nu niet wie er hier de moraalridder gaat uithangen, maar of het normaal is dat een poes die ongeveer 42 dagen drachtig is, door het hele huis begint te miauwen. Ik wil er wel bij zeggen dat ze gezond is en geen enkel teken van pijn of wat dan ook vertoont; ze miauwt gewoon af en toe en wordt weer rustig als we haar geruststellen.
Hoi
Misschien een lastige vraag!!!!!
Waarom laat je de poes niet steriliseren?
Ze is pas 3 jaar en dit is al haar tweede nestje....
Persoonlijk zou ik even contact opnemen met je dierenarts; een goede begeleiding lijkt me wel zo verstandig.
Niet elke dracht verloopt hetzelfde.
Misschien is er wel iets aan de hand waar alleen een dierenarts je duidelijkheid over kan geven.
10 reacties van 10