Witte vloeistof uit de anus

C
Cassglt Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Een paar weken geleden rook mijn kat al heel sterk bij zijn anus. Ik heb het toen schoongemaakt met fysiologisch zout en een gaasje, omdat ik dacht dat het misschien gewoon even schoongemaakt moest worden. Dat hield twee dagen aan en toen was het over. Maar nu begint het weer opnieuw. Ik heb dus even goed gekeken en ik zag dat er wat witte vloeistof uitkwam, een soort belletje. Ik heb weer een gaasje gepakt om te zien of er nog meer uitkwam, maar daarna kwam er niks meer. Ik snap dat katten het niet fijn vinden als je aan hun achterste zit, maar die van mij laat het echt totaal niet toe.

Hij heeft geen problemen met zijn ontlasting en gaat ook gewoon makkelijk naar de bak.

Weten jullie of dit meer is dan alleen een simpel ontwormingskuurtje dat ik hem moet geven?

Heeft jouw maatje dit ook wel eens gehad?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • C
    Cassglt Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn kat is 6 jaar en ik heb nog nooit zijn anaalklieren geleegd, het laatste bezoek aan de dierenarts was in juni.

De vloeistof was echt wit.

Bedankt

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Het zou eventueel door wormen kunnen komen; in dat geval zou ontwormen het probleem oplossen. Een andere mogelijkheid is dat je kat misschien iets heeft ingeslikt wat slijm veroorzaakt. Je kunt in ieder geval even langs de dierenarts gaan, vooral als er problemen met de ontlasting ontstaan.

Mathilde

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, Het zou een probleem met de anaalklieren kunnen zijn. Hoe oud is je kat? Wanneer heb je voor het laatst zijn anaalklieren geleegd? Wit vocht is alleen wel vreemd... Normaal gesproken is dat vocht bruin of beige. Bespreek het even met je dierenarts, je weet maar nooit.
    Vertaald Frans
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!