Witte vlek op het oog van m'n kat!

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik plaats dit berichtje om jullie om hulp te vragen.

Sinds ongeveer twee weken heeft mijn kat van 3 jaar een soort wittige, een beetje doffe vlek op zijn oog.

De vlek is niet zo groot (zie foto's), niet meer dan 2 cm.

Ik heb een afspraak gemaakt bij de dierenarts, maar hij is pas volgende week (of misschien wel later) terug in de stad en ik maak me best wel zorgen.

De vlek was twee weken geleden ongeveer even groot, misschien iets kleiner.

Hij is gevaccineerd en ontwormd, en ik heb hem een maand of langer geleden een antivlooienmiddel gegeven, dus dat is het waarschijnlijk niet (hij krijgt al 2 jaar hetzelfde middel en heeft nooit problemen gehad).

Hij heeft geen gebrek aan eetlust, hij drinkt en speelt ook gewoon.

Hij lijkt geen pijn te hebben, maar ik heb gelezen dat katten niet altijd laten merken dat ze pijn hebben, ook al is dat wel zo.

Het zou een zweer kunnen zijn (in dat geval is het ernstig en ik wil hem niet een week laten lijden) of een beschadiging die slecht genezen is (althans, dat heb ik gelezen).

Als jullie een soortgelijk geval hebben meegemaakt, zou ik het heel fijn vinden als je vertelt wat jouw kat had. Andere ideeën zijn ook meer dan welkom!

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • 12 reacties van 12

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!