Hoi allemaal,
Ik plaats dit berichtje omdat ik wat vragen heb over het litteken van de sterilisatie van mijn poezeltje. Ze is afgelopen vrijdagochtend de 7e geopereerd. Ik heb haar 's avonds om 17:30 uur weer opgehaald en de volgende dag zijn we even teruggegaan naar de dierenarts omdat ze niet wilde eten. Alles was gelukkig in orde (hij heeft naar de zwelling en de hechtingen gekeken en twee keer haar temperatuur opgemeten om zeker te zijn).
Het litteken is vrij groot omdat de dierenarts tegelijkertijd haar navelbreuk heeft verholpen. Daarom is ze via de buik geopereerd en niet via de flank. Ze moet verplicht een kap om, maar ze heeft geen gewoon verband. In plaats daarvan is er Aluspray gebruikt, waardoor de hele plek nu een zilverkleur heeft.
Ze gedraagt zich verder helemaal normaal. Ze wil eigenlijk alweer spelen en rondrennen, maar we hebben haar in een aparte kamer gezet om dat te voorkomen. 's Avonds mag ze even onder toezicht door het huis lopen, zodat ze niet te wild doet. Maar eergisteren sprong ze ineens op een stoel, waar we enorm van schrokken omdat ons verteld was dat ze absoluut niet mag springen. Maar het ging zo snel...
Ik zou graag jullie mening horen als je hier ervaring mee hebt. Dit is mijn eerste sterilisatie, dus ik maak me echt over alles zorgen en weet niet wat normaal is of wanneer ik me echt ongerust moet maken en halsoverkop naar de dierenarts moet rennen. Ik ben geneigd om altijd voor dat laatste te kiezen... Ik hou zoveel van haar.
Eerste foto: haar litteken gisteren. Ik vond het een beetje rood, dus ik heb de foto naar mijn dierenarts gestuurd. Omdat ze zich verder normaal gedraagt en een kap om heeft tegen het likken, zei hij dat er niets aan de hand was en dat ik vooral niet aan het litteken mocht komen (alsof ik dat zou durven...).
Tweede foto: net genomen. Ze had haar waterbakje omgegooid en terwijl ze op haar zij lag, heb ik even gekeken of ze nat was geworden. Gelukkig niet, maar ik schrok wel een beetje van hoe het eruitzag. Is dit normaal 4 à 5 dagen na de sterilisatie? Ik vind het er nog roder uitzien en er zit wat geels bij. Het stinkt in ieder geval niet. Dus ik weet niet of het oké is, of juist zorgwekkend. Omdat die zilverkleurige spray langzaam verdwijnt, vallen de 'echte' kleuren van het litteken me nu misschien meer op, zonder dat er echt reden is voor paniek. Ik heb trouwens alweer een mailtje naar de dierenarts gestuurd met deze foto. Hij wordt vast moe van me, maar ik ben liever een lastige klant dan dat ik iets over het hoofd zie. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden terwijl ik op zijn antwoord wacht.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Xia