Waarom miauwt mijn kat als ik naar haar kijk?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik heb net een zwart poesje van pas 1 jaar oud geadopteerd uit het asiel (ze is op straat gevonden). Ze is nu bijna een week bij me.

In het begin ging alles goed, ze speelde vanaf de eerste dag en het leek alsof ze zich al snel had aangepast.

Nu zit ze sinds een dag of 3 alleen maar midden in de woonkamer of de keuken. Als ik naar haar toe ga, kijkt ze me aan en miauwt ze zachtjes tegen me. Ze wil niet meer spelen, maar ze eet en drinkt wel gewoon normaal.

Als ik haar wil aaien, laat ze dat gewoon toe. Ik moet er wel even bij zeggen dat het een heel zachtaardig beestje is dat nog nooit haar nagels of tanden heeft laten zien, ook al heb ik een dochtertje van 2 jaar die soms wat lomp kan zijn.

Elke avond komt ze naar me toe om aandacht te vragen en komt ze lekker op me liggen.

De rest van de tijd niet...

Ik vroeg me af wat jullie denken dat er aan de hand zou kunnen zijn, omdat ze zo miauwt en niet meer speelt...

Bedankt alvast!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Josiane Lobstein
    Josiane lobstein Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Misschien is het wel een poes die gewoon even wil kletsen. Ze lijkt je echt wel te mogen als ze bij je komt om te knuffelen, en ze moet natuurlijk ook nog wennen. Misschien wil ze gewoon even gerustgesteld worden. Ze is tenslotte toch achtergelaten en we weten niet wat ze hiervoor allemaal heeft meegemaakt.

Vertaald Frans
    Sofi771
    Sofi771 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Misschien wil hij naar buiten of vraagt hij om aandacht, of is het een beetje stress... Lastig te zeggen zonder je kat te zien, we kunnen het vanaf hier natuurlijk ook niet voor je raden. Maar zoals de anderen ook al zeiden, kan een bezoekje aan de dierenarts nuttig zijn, al is het maar om een medische oorzaak uit te sluiten.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Zolang ze gewoon eet en drinkt.. Katten spelen niet per se de hele tijd, maar het is inderdaad wel vreemd oO. Ben je niet met haar naar de dierenarts geweest toen je haar kreeg?

Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!