Vreemde symptomen

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik kom weer even bij jullie aankloppen omdat mijn kat wat vreemde symptomen heeft:

- Hij slikt om de seconde (zijn speeksel)

- Zijn gespin klinkt heel metaalachtig... veel meer dan normaal

- Hij hoest af en toe alsof hij iets uit zijn keel wil krijgen...

- Hij miauwt niet meer zoals vroeger... (normaal miauwt hij aan één stuk door als ik thuis ben, maar nu hoor ik niets meer)

Verder eet hij wel goed... maar hij is minder enthousiast dan normaal...

Ik dacht zelf dat het misschien een soort keelontsteking of strottenhoofdontsteking zou kunnen zijn... maar goed, ik weet het niet...

Ik twijfel of ik hem naar de dierenarts moet brengen... simpelweg omdat ik daar eigenlijk voor elk wissewasje zit (makkelijk elke maand) en ik merk dat het vaak niet veel uithaalt (ik maak me vaak veel meer zorgen dan nodig is!)... bovendien zei de dierenarts zelf ook al dat ik me niet om elk klein dingetje druk moet maken...

Denken jullie dat dit belangrijk is?? Hebben jullie ooit dezelfde symptomen bij je kat gezien?.. Moet ik het even een paar dagen aankijken voordat ik naar de dierenarts ga?

Bedankt voor jullie reacties,

Nico

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • Mamie-Persan
    Mamie-persan Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je kunt beter even naar de dierenarts gaan, want ze zal vast een geïrriteerde keel hebben.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Misschien heeft ze wel een haarbal vastzitten in haar keel!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik had precies hetzelfde probleem als jij, Nico. Ik ben eerst een keer naar de dierenarts geweest; hij wist de oorzaak van de klachten van mijn poes niet precies, maar hij wist wel zeker dat haar keel geïrriteerd was. Ze kreeg toen voor een weekje antihistaminica en het hoesten hield op. Een maand later begon het weer van vooraf aan, dus weer aan de antihistaminica, en tot nu toe gaat het goed. Omdat ze de afgelopen dagen gal en haarballen heeft overgegeven, denk ik dat dat haar keel irriteerde. Ik geef haar nu moutpasta en borstel haar elke dag met een hele fijne borstel (een FURminator) om te voorkomen dat ze te veel haar binnenkrijgt (en ook mensenhaar, want dat eet ze ook).

Ik denk dat hoesten toch wel een serieus symptoom is, een bezoekje aan de dierenarts is echt nodig.

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!