Vreemd gedrag tijdens het spelen

Catsword
Catsword Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik ben nu een paar weken aangemeld op dit forum en ik vind het hier erg gezellig.

Ik heb een poes van anderhalf jaar oud, alles gaat goed en ze is echt een schatje.

Er is echter één punt waar ik graag jullie mening of reacties over zou willen. Al sinds ze klein is, kan ze het niet laten om – ik weet niet precies hoe ik het moet zeggen – te blazen. Ze blaast elke keer als ze het speeltje te pakken krijgt, als een soort van emotionele ontlading. Het is de eerste keer dat ik dit gedrag bij een kat zie tijdens het spelen. Ze gromt soms ook als we te lang spelen, en dat is bij elk soort speeltje zo.

Verder is ze totaal niet agressief, echt alleen tijdens het spelen. En ze vindt het overduidelijk leuk, want ze komt elke keer weer terug naar het speeltje.

Het zal wel gewoon in haar karakter zitten, maar ik vroeg me af of jullie dit wel eens eerder hebben gezien.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Catsword

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • N
    Nadiabounty Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Lol, ik heb een mopperkont en een miauwerd, maar zolang ze lief zijn nemen we het er maar bij. Het is hier in ieder geval lekker levendig!

Vertaald Frans
    M
    Mariaa Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

JA, HIER PRECIES HETZELFDE! TIJDENS HUN GEKKE KWARTIERTJE GROMT DIE VAN MIJ OOK

Nou, ik heb hier zo'n zeurkous die de hele dag door loopt te piepen, miauwen en mopperen om alles en niks. Of het nu gaat om slapen, eten of spelen; zodra hij iets wil, begint het. Soms begrijp ik hem wel, maar soms ook echt niet

Maar goed, ik hou natuurlijk wel van die zeurkous van me

Vertaald Frans
    N
    Nadiabounty Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, mijn hondje van 4 jaar bromt en moppert als ze speelt. In het begin was ik bang dat ze de kinderen zou aanvallen, dus ik zei tegen ze dat ze haar met rust moesten laten, maar uiteindelijk kwam ze zelf weer terug om te spelen. Eigenlijk is het een lieve mopperkont; ze moppert nu om alles, als we 'nee' zeggen of als we haar optillen, maar ze is heel lief en knuffelig. We zijn er inmiddels aan gewend, het is gewoon een kletskous die graag moppert lol
    Vertaald Frans
    Catsword
    Catsword Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, daar zijn speeltjes inderdaad voor. Het is volgens mij inderdaad een overschot aan enthousiasme, maar als ik stop met spelen zodra ze dat doet, kan ik bijna meteen weer ophouden :p

Ik kijk het met de tijd wel aan, ik denk dat ze nog wel leert om zichzelf te beheersen, we zullen zien. Het is een nogal apart poesje, maar dat is juist waarom ik zo dol op haar ben; ze is totaal anders dan alle katten die ik tot nu toe heb gekend.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Sommige katten kunnen tijdens het spelen echt enorm enthousiast worden, wat soms zelfs op intimiderend gedrag lijkt. Ik denk niet dat je je daar direct zorgen over hoeft te maken, maar misschien speelt ze niet vaak genoeg met je, waardoor ze helemaal overprikkeld raakt als ze eenmaal wel speelt. Persoonlijk zou ik stoppen met spelen zodra ze zo uit haar dak gaat, gewoon om de spanning er even af te halen. Het belangrijkste is dat ze niet agressief is naar haar mensen toe; die speeltjes zijn er tenslotte om flink te grazen genomen te worden, dat is nu eenmaal hun trieste lot...

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!