Vragen na castratie

Matilda1
Matilda1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, mijn kitten van 5 maanden is afgelopen zaterdag gecastreerd en ik heb een paar vraagjes.

Ondanks dat hij gecastreerd is, heeft mijn kat nog erecties. Ik snap wel dat hij zich niet meer kan voortplanten, maar als hij nog erecties kan krijgen, is hij dan nog steeds geïnteresseerd in vrouwtjes en gaat hij dan ver weg om ze te zoeken? 2e vraag: hoe lang na de operatie lieten jullie je kat weer naar buiten? En tot slot mijn 3e vraag: mijn dierenarts zegt dat ik over een maand moet beginnen met brokjes voor gesteriliseerde katten, maar ik vraag me af of dat wel goed is voor zijn groei. Bovendien heb ik nog een zak van 6 kg liggen die eerst op moet... alvast bedankt voor jullie reacties.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • Matilda1
    Rapporteren

Ja, hij heeft al erecties sinds hij een kitten is. Als hij heel blij is, wordt zijn piemeltje helemaal roze en komt het naar buiten :-). Ik vroeg me af tot wanneer ik hem zijn kittenbrokjes kan geven, want ik heb nog een grote zak staan. Is het daarna echt nodig om speciaal voer voor gesteriliseerde katten te geven, of is voer voor volwassen katten ook gewoon prima?

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat apart. Ik had nog nooit gehoord van een gecastreerde kater die erecties heeft!

Wat betreft je tweede vraag: ik denk dat hij wel meteen naar buiten kan, omdat hij minder de neiging zal hebben om ver weg te dwalen. Wij lieten die van ons ook meteen naar buiten en merkten dat hij veel minder de neiging had om weg te lopen.

Maar omdat hij wat minder dapper was, werd hij nogal eens op zijn kop gezeten door de andere buurtkatten (van die ongeholpen binken :-)). Op een gegeven moment wilde hij zelfs niet meer naar buiten.

Wat betreft de brokjes voor gecastreerde katten: die geef ik hem ook al sinds hij gecastreerd is, maar dat heeft niet kunnen voorkomen dat hij dikker werd. Ik vrees dat daar geen wondermiddel voor is, behalve dan misschien de hoeveelheid wat verkleinen omdat hij nu minder beweegt.

Vertaald Frans
    Matilda1
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie. Ik geef hem nu al graanvrije kittenbrokjes, maar ik wilde weten tot wanneer ik die moet blijven geven nu hij gecastreerd is, zonder dat hij het risico loopt om te dik te worden. Het zou wel balen zijn als de castratie die drang niet wegneemt; ik dacht juist dat ze door de castratie niet meer achter de vrouwtjes aan zouden gaan en niet meer zo ver van huis zouden weglopen...

Vertaald Frans
    R
    Ragnar Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

1: Ja, dat is normaal. Castratie voorkomt erecties niet en haalt de drift niet helemaal weg. Zeker omdat het bij die van jou nog heel vers is; hormonen blijven nog weken of zelfs maanden in het lichaam aanwezig.

2: Geen idee, ik heb nooit een kat gehad die naar buiten kwam, sorry.

3: Brokken voor gesteriliseerde katten, binnenkatten etc. zijn eigenlijk vooral marketing. Als hij eenmaal buiten is, vangt hij echt geen speciale muizen voor gecastreerde katten. 😁 Probeer voor zover mogelijk vooral slechte brokken te vermijden, dus met weinig vlees, met granen enz. :)

Vertaald Frans
    Matilda1
    Rapporteren

Ik haal dit topic weer even omhoog, voor het geval iemand me wil antwoorden :-)

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!