Hoi allemaal,
Twee maanden geleden heb ik een kat van 1 jaar geadopteerd bij een stichting, vergelijkbaar met de Dierenbescherming. Hij vertoonde al heel snel ziekteverschijnselen (diarree). Ik heb toen zelf 60 euro aan dierenartskosten moeten betalen, omdat ze me vertelden dat het asiel na 15 dagen de kosten niet meer vergoedt.
Een paar weken later merkte ik dat de kat steeds zwakker werd en dat hij bijna niet meer wilde eten. Ik ben daarom in februari voor een tweede keer naar de dierenarts gegaan voor een bloedonderzoek, wat me (weer op eigen kosten) 95 euro heeft gekost.
Een maand later bleek uit een tweede bloedonderzoek dat de kat zeer waarschijnlijk FIP (onbehandelbaar en dodelijk) had opgelopen. Omdat het al in een vergevorderd stadium was, heeft de dierenarts een week geleden besloten om het beestje in te laten slapen voor zijn eigen bestwil.
Ik zou graag willen weten of ik juridisch gezien het recht heb om een terugbetaling of een schadevergoeding te vragen aan de stichting.
Begrijp me niet verkeerd, ik zie de kat absoluut niet als een object of iets dergelijks, maar ik wil gewoon het geld terug dat ik kwijt ben. Als student heb ik namelijk 300 euro uitgegeven in twee maanden tijd voor een dier dat al binnen twee weken na adoptie symptomen had. Dit is niet normaal. Ik ben hem al twee maanden na de adoptie verloren.... 😯
Alvast bedankt 🤧