Vervellend voetzooltje

P
Princessexpanpan Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Wat vinden jullie ervan?

Ze wast zich gewoon normaal en miauwt niet tijdens het lopen of als ik haar aai.

De dierenarts zei dat ik haar alleen hoef te brengen als het erger wordt, maar ik had graag willen weten hoe ze dit heeft gekregen! 🤔🤔🤔

Vervellend voetzooltje

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • P
    Rapporteren

Nee, ze loopt niet mank, ze is zoals gewoonlijk weer de acrobaat aan het uithangen en ze likt eraan tijdens het wassen...

Bedankt voor je tips, die neem ik mee!

In de keuken komt ze niet, dus brandwonden lijken me onwaarschijnlijk... en wat kou betreft is er behalve de airco lol niks... misschien is het gebeurd tijdens het spelen... ik ga haar korstjes goed in de gaten houden!

Vertaald Frans
    M
    Mike64 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Inderdaad, honing werkt heel goed, het is ontsmettend en wondhelend. De dierenarts had het me aangeraden voor de doorligplekken van mijn oude hond... omdat ze een paar dagen later overleed, was ik het helemaal vergeten. Hij zei: echte bloemenhoning, geen goedkope importhoning, want daar zit alleen maar water en suiker in 😉

En ter info: Betadine kun je zelfs als de datum verstreken is nog gewoon gebruiken. Toen ik nog werkte, gebruikten we het ook nog als het over de datum was.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

De foto ziet er wat mij betreft niet verontrustend uit. Als het voetzooltje nou aan de onderkant gescheurd was en zou bloeden, dan was het een ander verhaal. Maar nu lijkt het er echt op dat de bovenste laag zich aan het vernieuwen is; de oorzaak maakt eigenlijk niet eens zoveel uit, aangezien je kat niet mankt.

Ter info: honing is goed voor het ontsmetten en de genezing, en als je kat eraan likt, is dat geen enkel probleem. Ik heb de goede werking ervan al vaker gezien bij kleine wondjes. Ouderwetse huismiddeltjes zijn soms meer dan genoeg.

Vertaald Frans
    P
    Rapporteren

Balen, de enige Betadine die ik heb is over de datum.

Morgen ga ik nieuwe halen, maar het moet al wel aan het genezen zijn als het echt een korstje is?

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Als het korstjes zijn, kan ze zich verbrand hebben... warm of koud, dat maakt eigenlijk niet uit... en dus ja, het voetzooltje kan door de verbranding zijn gaan vervellen.

Als er korstjes zitten, probeer ze er dan niet af te halen. Ontsmet het gewoon met Betadine, of bij gebrek daaraan met waterstofperoxide... maar gebruik geen alcohol.

Vertaald Frans
    P
    Rapporteren

Ik denk dat het een korstje is. Ik kijk straks even wat beter als mijn partner er is om haar vast te houden.

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Inderdaad gek, kou (vorst), hitte (een warmtematje) of wrijving kunnen dit soort dingen veroorzaken en ervoor zorgen dat het gaat vervellen.

Als ze geen pijn heeft en niet mank loopt, zou het vanzelf weer rustig moeten worden zodra de huid eraf is gevallen.

Wat zijn die twee zwarte puntjes aan weerszijden van het kussentje?

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!