Verstopte traanbuis

C
Chaton131 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, een tijdje geleden heeft mijn dierenarts bij mijn kat vastgesteld dat haar traanbuis verstopt is, omdat haar oog steeds bleef tranen. Mijn vraag is nu: gebeurt dat tranen in 'vlagen'? Of is dat eigenlijk de hele tijd door? Ik ben namelijk drie weken op vakantie geweest en heb haar toen laten logeren, en in die tijd heeft haar oogje helemaal niet getraand. Nu heb ik haar weer opgehaald en een week later begint het weer te lopen... Ik ben geen poetsfreak, maar ik houd het huis wel gewoon schoon. Kan iemand me hier wat meer over vertellen?

Alvast bedankt.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Jbilna
    Jbilna Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

- Acana Wild Prairie (brokken)

- Carny Kitten (natvoer)

:-))

Vertaald Frans
    G
    Greylox Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Het is me inderdaad opgevallen dat er periodes zijn waarin de uitvloeiing erger lijkt, alsof het kanaaltje niet volledig dichtzit maar op bepaalde momenten meer verstopt raakt.

Tot mijn grote verbazing – want ik had de link zelf nooit gelegd – ben ik het met Jbilna eens: sinds we ongeveer een jaar geleden zijn overgestapt op gemengde voeding (natvoer en brokjes) zonder granen, gaat het echt een stuk beter. Al zagen we gisteravond wel weer een vies ooghoekje bij onze kleine meid. Maar tussen de zomer van 2017 (voeding met granen), toen ze constant een vies oogje had, en de zomer van 2018 (graanvrije voeding) was er echt geen vergelijking; in 2018 was er nauwelijks uitvloeiing te zien. Ik weet niet of het toeval is, maar ik heb dezelfde ervaring.

@Jblina : als ik zo vrij mag zijn, welk(e) merk(en) gebruik je? Geef je ook gemengde voeding of niet?

Vertaald Frans
    Jbilna
    Jbilna Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

We hebben een kat met een verstopte traanbuis. Maar het gekke is dat sinds we zijn overgestapt op andere brokjes (nu graanvrij), alles hartstikke goed gaat! En dat terwijl hij twee jaar lang last had van een traanoog!!

Groetjes

Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!