Hoi allemaal, ik ben onlangs verhuisd voor mijn studie. Ik ben van mijn moeders rustige appartement (waar ook andere dieren waren) naar een appartement aan een drukke weg gegaan, alleen met mijn katje. Ze lijkt maar niet te wennen aan de nieuwe situatie, ook al gaat het overdag eigenlijk prima. Ze komt lekker knuffelen en ik laat haar aan de lijn uit in mijn binnentuintje (omdat ze nog niet gewend is aan het nieuwe huis ben ik bang dat ze niet terugkomt of wordt aangereden). Maar 's nachts slaapt ze bijna niet meer en blijft ze maar mauwen, terwijl ze vroeger bijna de hele nacht bij me sliep. Ze raakt helemaal in paniek, zoekt constant naar een weg naar buiten en mauwt aan één stuk door. Ik heb geprobeerd haar gerust te stellen met veel knuffels, maar ze is er totaal niet ontvankelijk voor (haar staart zwiept alle kanten op alsof ze speelt, maar zodra ze een geluid hoort lijkt ze doodsbang). Ik weet echt niet meer wat ik moet doen en feromonen vallen op dit moment niet echt binnen mijn budget. Is dit gewoon een kwestie van wennen? Mist ze de andere dieren? Of komt het door het gebrek aan vrije uitloop? (Vroeger stond er altijd een raam open, ook al ging ze bijna nooit echt naar buiten). Als jullie tips hebben, hoor ik het heel graag, want de nachten duren nu wel erg lang.
Verhuizing: mijn kat mauwt elke nacht
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ps: Ik heb haar niet zomaar uit egoïsme meegenomen. Ten eerste zijn we heel hecht (ze is niet goed gespeend) en vooral omdat ze het echt niet kon vinden met de kat van mijn moeder. Die viel haar de hele tijd lastig (Chanel is van zichzelf al vrij schuw).
11 reacties van 11
- Strijd om een zwak kitten van 28 dagen te redden (Intensief bijvoeren)
- Kitten dat sabbelt: laten doen of niet?