Trillende poot
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem met mijn kat van 8 maanden. Zijn pootjes trillen als hij ligt, zonder dat hij per se slaapt. Hij is hier ongeveer twee maanden geleden mee begonnen.
Ja, wat dat betreft geen zorgen.
Ik weet dat je bericht al van een tijdje geleden is, maar ik heb momenteel hetzelfde probleem met mijn kitten van 6 maanden. Hij is kerngezond en heeft verder geen andere symptomen aan zijn pootje. Heb je uiteindelijk een verklaring gevonden of is het vanzelf opgehouden?
Ja, wat dat betreft geen enkel probleem
En afgezien daarvan, speelt/eet/slaapt hij gewoon normaal?
Hij heeft geen parasieten of wondjes, en bovendien is het een binnenkat. Ik mag zijn pootje ook zonder problemen aanraken. Het is me nu al zeker vier keer opgevallen. Ik hoop dat het niks ernstigs is.
Heeft hij last van parasieten die jeuk veroorzaken? Een klein wondje aan zijn pootje? Laat hij toe dat je zijn pootje over de hele lengte bevoelt zonder dat hij reageert? Als hij een terugtrekreflex laat zien wanneer je er echt even goed op voelt, is er misschien een onzichtbare verwonding? Ik zou epilepsie uitsluiten, want in dat geval zouden alle poten trillen, samen met veel kwijlen en het laten lopen van urine.
Verder kan het gewoon een klein zenuwtrekje zijn zonder ernstige gevolgen, dat na verloop van tijd wel weer minder wordt. Een kat die goed eet, drinkt, speelt, zindelijk blijft en niet terugdeinst voor menselijk contact heeft over het algemeen niets om je echt zorgen over te maken. Kijk even aan of dit de komende weken zo blijft.
Hoi, bedankt voor je reactie, maar helaas trilt zijn pootje juist als hij wakker is :/ .
Hoi,
Slaapt je kat wanneer zijn pootje trilt? Als dat inderdaad zo is, dan is hij gewoon aan het dromen, waarschijnlijk over een jachtpartij. En als je hem aait, wordt hij wakker en stopt hij dus met dromen en trillen. Tijdens de remslaap beweegt een kat veel; hij maakt dan vaak bewegingen met zijn bek alsof hij aan het eten is, omdat hij droomt dat hij een enorme muis aan het verorberen is...
8 reacties van 8