Trillende poot

N
Nadegedncq Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik begin me een beetje zorgen te maken, want het is nu al een paar keer gebeurd dat de achterpoot van mijn kat begint te trillen als hij ligt. Als ik hem aai, stopt het. Mijn kat is 10 maanden oud, hij is kerngezond en zijn inentingen zijn helemaal bijgewerkt enz. Hebben jullie een idee wat dit kan zijn? Is het ernstig of is dit iets normaals bij een kat? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • M
    Melissa63 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn kat van 8 maanden. Zijn pootjes trillen als hij ligt, zonder dat hij per se slaapt. Hij is hier ongeveer twee maanden geleden mee begonnen.

Vertaald Frans
    K
    Kangourouenretard Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

speelt/eet/slaapt hij daarnaast gewoon normaal?

Ja, wat dat betreft geen zorgen.

Ik weet dat je bericht al van een tijdje geleden is, maar ik heb momenteel hetzelfde probleem met mijn kitten van 6 maanden. Hij is kerngezond en heeft verder geen andere symptomen aan zijn pootje. Heb je uiteindelijk een verklaring gevonden of is het vanzelf opgehouden?

Vertaald Frans
    N
    Rapporteren

En speelt/eet/slaapt hij verder gewoon normaal?

Ja, wat dat betreft geen enkel probleem

Vertaald Frans
    Landoras
    Landoras Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

En afgezien daarvan, speelt/eet/slaapt hij gewoon normaal?

Vertaald Frans
    N
    Rapporteren

Heeft hij last van parasieten die jeuk veroorzaken? Een wondje aan zijn poot misschien? Mag je zijn hele pootje gewoon bevoelen zonder dat hij reageert? Als hij zijn pootje terugtrekt wanneer je er echt even goed aan voelt, is het misschien een onzichtbare blessure? Epilepsie zou ik uitsluiten, want in dat geval zouden alle pootjes trillen en zou hij ook flink kwijlen en zijn urine laten lopen. Verder kan het een klein zenuwtrekje zijn zonder gevolgen, dat na verloop van tijd wel minder wordt. Een kat die goed eet, drinkt, speelt, zindelijk is en niet terugdeinst voor menselijk contact, heeft over het algemeen niks ernstigs. Kijk de komende weken even aan of het aanhoudt.

Hij heeft geen parasieten of wondjes, en bovendien is het een binnenkat. Ik mag zijn pootje ook zonder problemen aanraken. Het is me nu al zeker vier keer opgevallen. Ik hoop dat het niks ernstigs is.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Heeft hij last van parasieten die jeuk veroorzaken? Een klein wondje aan zijn pootje? Laat hij toe dat je zijn pootje over de hele lengte bevoelt zonder dat hij reageert? Als hij een terugtrekreflex laat zien wanneer je er echt even goed op voelt, is er misschien een onzichtbare verwonding? Ik zou epilepsie uitsluiten, want in dat geval zouden alle poten trillen, samen met veel kwijlen en het laten lopen van urine.

Verder kan het gewoon een klein zenuwtrekje zijn zonder ernstige gevolgen, dat na verloop van tijd wel weer minder wordt. Een kat die goed eet, drinkt, speelt, zindelijk blijft en niet terugdeinst voor menselijk contact heeft over het algemeen niets om je echt zorgen over te maken. Kijk even aan of dit de komende weken zo blijft.

Vertaald Frans
    N
    Rapporteren

Hoi, slaapt je kat wanneer zijn pootje trilt? Als dat inderdaad het geval is, droomt hij waarschijnlijk gewoon, misschien wel over de jacht. En als je hem aait, wordt hij wakker en stopt hij dus met dromen en trillen. Tijdens de remslaap beweegt een kat vaak; hij maakt dan vaak bewegingen met zijn bek alsof hij aan het eten is, omdat hij droomt dat hij een enorme muis oppeuzelt...

Hoi, bedankt voor je reactie, maar helaas trilt zijn pootje juist als hij wakker is :/ .

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Slaapt je kat wanneer zijn pootje trilt? Als dat inderdaad zo is, dan is hij gewoon aan het dromen, waarschijnlijk over een jachtpartij. En als je hem aait, wordt hij wakker en stopt hij dus met dromen en trillen. Tijdens de remslaap beweegt een kat veel; hij maakt dan vaak bewegingen met zijn bek alsof hij aan het eten is, omdat hij droomt dat hij een enorme muis aan het verorberen is...

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!