Transparante, stroperige vloeistof uit de anus van mijn kat
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Gaat het al wat beter met je kat? Mijn kat heeft precies hetzelfde als die van jou en hij eet sinds vanochtend helemaal niets meer. Hij voelt zich echt niet lekker en er komt doorzichtig vocht uit zijn anus..
Het is me eindelijk gelukt om hem een beetje te laten eten en drinken... ik heb hem wat lauwe soep gegeven en dat vond hij best wel lekker. Ik dacht dat het hem weer wat energie zou geven en dat het in ieder geval goed vult.
Hoi
Mijn kat lijkt hetzelfde te hebben. Ik merkte het aan het begin van de middag. Hij scheidt een plakkerige, gelige vloeistof af en gaat vaak naar de kattenbak. Ik vond hem ook een beetje lusteloos. Ik heb morgen om 17:00 uur een afspraak bij de dierenarts. Ik probeer jullie nog te laten weten wat de dierenarts heeft gezegd. 🤞🤞🤞🙏🙏🙏
Je leest hier best verontrustende dingen, zoals kattenziekte 😯
Mijn kat had een jaar geleden een symptoom (vloeistof uit haar achterwerk, maar doorzichtig en geurloos). Omdat ze gewoon at en bewoog, dacht ik: ik kijk het even aan zonder in paniek te raken. En aangezien het bijna tijd was voor de volgende ontwormingskuur, dacht ik dat een nieuwe kuur geen kwaad kon, dus heb ik haar ontwormd.
Het probleem lag in mijn geval denk ik aan haar overgewicht, ik zal het uitleggen:
Een kat heeft anaalklieren die soms lastig uit zichzelf legen als de kat te dik is om er druk op uit te oefenen wanneer hij zich daar wast. Ik merkte dat ze haar achterkant steeds moeilijker kon bereiken. Daarom heb ik deze tutorial gevolgd en ben direct naar stap 6 gegaan:
https://nl.wikihow.com/De-anaalklieren-van-een-kat-legen
Ik heb haar klieren geleegd en het symptoom was verdwenen. Ze had nergens last meer van. Inmiddels is ze weer afgevallen en is het niet meer gebeurd.
Dus als je kat gewoon beweegt en eet, maar alleen dit symptoom heeft, probeer dan deze handleiding eens en vergeet niet te ontwormen als het weer tijd is voor de volgende behandeling (houd je natuurlijk strikt aan de aangegeven periodes).
Hoi, gaat het weer goed met je kleintje?
Je kunt het beste even langs de dierenarts gaan.
Er heerst een epidemie in bepaalde steden, waaronder Joué-lès-Tours, maar het kan ook iets anders zijn. Alleen een dierenarts kan je na een onderzoek vertellen wat er aan de hand is.
Hoi, kun je ons een update geven over hoe het met je kat gaat? De mijne heeft namelijk precies dezelfde symptomen.
Hoi, die van mij heeft hetzelfde gehad. Het is kattenziekte, een heel ernstige en besmettelijke ziekte.
Goedenavond, ik zie net jullie berichten en mijn poes heeft sinds vanochtend precies hetzelfde. Er blijft maar vloeistof uitlopen. De dierenarts heeft haar antibiotica gegeven, Smecta tegen de diarree en een siroop tegen het overgeven. Maar ze eet en drinkt nu helemaal niets meer, en ik heb het gevoel dat het door de medicijnen alleen maar erger wordt. Ik maak me echt ontzettend zorgen 😔
Alsjeblieft, als het met jullie katten inmiddels beter gaat, geef me dan wat tips voor die van mij.
Wat je vertelt klinkt best wel zorgwekkend en ik hoop dat het inmiddels al wat beter gaat met je kleintjes?
Heb je al wat geruststellend nieuws voor ons?