Sterk ruikende ontlasting, voeding aanpassen?

Mathieu75020
Mathieu75020 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik heb 2 katten, waarvan er één van bijna 2 jaar al zolang ik hem heb een enorme stank verspreidt nadat hij op de kattenbak is geweest.

Ik dacht dat het misschien aan zijn voeding zou kunnen liggen en ik zou graag wat advies van jullie krijgen.

Ik wil eigenlijk weten of het verstandig is om zijn dieet te veranderen.

Ik geef hem brokjes (Virbac Sterilised) en elke dag een kleine portie natvoer (Almo Nature). Hij krijgt deze voeding en deze merken al sinds hij 3 maanden oud is.

Weten jullie waar die geuren vandaan kunnen komen? En wat zou ik in zijn voeding kunnen aanpassen?

Alvast heel erg bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

15 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Pooky3d
    Pooky3d Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn kat produceert drollen met een soort Tsjernobyl-lucht als ik hem natvoer uit blik geef. Maar geef ik hem de kuipjes van Edgard & Cooper, dan is de geur wel te harden. En dat terwijl hij ze allebei hartstikke goed verteert.

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Mathieu

Heb je al eens geprobeerd om andere voeding te geven? Wat natuurlijker... in plaats van die industriële troep...

Om te kijken of dat een verschil maakt?

Door over te stappen op rauw voer... dat sluit veel beter aan bij de spijsvertering van een echte carnivoor.

https://www.pinterest.fr/Doudou229/barf-chat/

Groetjes

Vertaald Frans
    Mathieu75020
    Mathieu75020 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, het belangrijkste is dat je katten het betreffende merk lekker vinden en dat ze geen last hebben van overgeven of diarree. De geur van de ontlasting is maar een detail. Haal het gewoon snel weg zodra ze hun behoefte hebben gedaan. Ter info: mijn 3 katten eten precies hetzelfde en de poep van mijn Siamees stinkt meer dan die van de anderen. Waarschijnlijk iets met de darmflora. Het kan verder geen kwaad.
    Bedankt allebei. Die geurtjes zijn inderdaad vervelend, maar dat maakt me niet uit. Ik wilde vooral weten of het niet abnormaal was voor de kat. Wel geeft een van hen weleens over, maar dat is altijd al zo geweest (hij is langharig) en er is me altijd verteld dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken.
    Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Het belangrijkste is dat je katten het merk lekker vinden en dat ze geen last hebben van overgeven of diarree. De geur van de ontlasting is maar een detail. Schep het gewoon snel weg zodra ze hun behoefte hebben gedaan.

Ter info: mijn 3 katten eten precies hetzelfde en de ontlasting van mijn Siamees ruikt sterker dan die van de anderen. Waarschijnlijk iets met de darmflora. Het kan verder geen kwaad.

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Stinkende ontlasting kan inderdaad een teken zijn van een slechte spijsvertering. Als de geur het enige probleem is, maar je kat het verder goed doet op dit voer, kun je gewoon bij deze voeding blijven.

Toch kan een overstap naar ander voer de geur van de ontlasting veranderen, wat voor jou misschien wel prettiger is. Probeer eens een ander merk brokjes, maar neem wel de tijd voor een overstap van ongeveer twee weken. Blijf daarnaast natvoer geven, want dat is erg goed voor katten.

Groetjes,

Lucie

Vertaald Frans
  • 15 reacties van 15

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!