Sterk ruikende ontlasting, voeding aanpassen?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Mijn kat produceert drollen met een soort Tsjernobyl-lucht als ik hem natvoer uit blik geef. Maar geef ik hem de kuipjes van Edgard & Cooper, dan is de geur wel te harden. En dat terwijl hij ze allebei hartstikke goed verteert.
Hoi Mathieu
Heb je al eens geprobeerd om andere voeding te geven? Wat natuurlijker... in plaats van die industriële troep...
Om te kijken of dat een verschil maakt?
Door over te stappen op rauw voer... dat sluit veel beter aan bij de spijsvertering van een echte carnivoor.
https://www.pinterest.fr/Doudou229/barf-chat/
Groetjes
Hoi,
Het belangrijkste is dat je katten het merk lekker vinden en dat ze geen last hebben van overgeven of diarree. De geur van de ontlasting is maar een detail. Schep het gewoon snel weg zodra ze hun behoefte hebben gedaan.
Ter info: mijn 3 katten eten precies hetzelfde en de ontlasting van mijn Siamees ruikt sterker dan die van de anderen. Waarschijnlijk iets met de darmflora. Het kan verder geen kwaad.
Hoi,
Stinkende ontlasting kan inderdaad een teken zijn van een slechte spijsvertering. Als de geur het enige probleem is, maar je kat het verder goed doet op dit voer, kun je gewoon bij deze voeding blijven.
Toch kan een overstap naar ander voer de geur van de ontlasting veranderen, wat voor jou misschien wel prettiger is. Probeer eens een ander merk brokjes, maar neem wel de tijd voor een overstap van ongeveer twee weken. Blijf daarnaast natvoer geven, want dat is erg goed voor katten.
Groetjes,
Lucie
15 reacties van 15