Hoi iedereen,
Mijn jonge poes van 1 jaar is gisterochtend gesteriliseerd. De operatie zelf ging heel goed, maar toen ik haar ophaalde, vertelden ze dat het niet gelukt was om haar het rompertje aan te trekken (wat eigenlijk de bedoeling was), omdat ze te fel naar hen toe was. Ze zeiden dat ik het thuis in alle rust maar moest proberen. Ik heb voor de zekerheid ook een kraag meegenomen.
Eenmaal thuis was het onmogelijk om het rompertje of de kraag om te doen; ze blies naar me, beet me en liet me duidelijk merken dat dit echt niet ging gebeuren. Ik ben weer teruggegaan naar de dierenarts... ze hebben daar met meerdere mensen geprobeerd de kraag om te doen, maar ik kom thuis en plof, na 20 minuten lag de kraag alweer op de grond...
Sinds gisteren likt mijn poes af en toe aan de wond, maar niet overdreven veel, gewoon tijdens haar normale wasbeurt. De dierenarts zei vandaag dat ik het voor het weekend maar zo moet laten in de hoop dat ze de boel niet openhaalt...
Vandaag is ze heel speels en rent en springt ze alle kanten op. Ik heb nog geprobeerd de kraag om te doen, maar ik heb niet doorgezet.
Ik maak me best wel zorgen dat ze likt en zo druk is na zo'n operatie (er was me verteld dat ze waarschijnlijk suf zou zijn na de ingreep, maar het is juist het tegenovergestelde: ze is in topvorm). Ik zou graag willen weten wat ik moet doen als de wond toch openspringt, aangezien ik morgen niet per se naar een spoeddierenarts kan gaan.
Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt, een poes die af en toe aan de wond likte zonder dat deze openging? Helpt speeksel ergens ook niet een beetje bij de genezing?
Voorlopig probeer ik in ieder geval elke 2 uur te checken of alles nog goed is, maar ik knijp hem wel voor de nachten en de komende werkweek...
Bedankt voor jullie advies en ervaringen! :)