Slechte adem kitten 6 maanden
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi,
Een slechte adem is inderdaad een teken van tandvleesontsteking. Het was een heel goede reflex om met je kat naar de dierenarts te gaan. Als de dierenarts heeft geoordeeld dat het nu niet nodig is om in te grijpen, dan is er op dit moment verder niets bijzonders dat je hoeft te doen. Houd alleen goed in de gaten dat het niet erger wordt en dat je kat wel goed blijft eten.
Fijne dag!
Caroline - Student diergeneeskunde aan de École Nationale Vétérinaire d'Alfort (EnvA) – Projectmanager voor ProVéto Junior Conseil, de Junior-Consultancy van de EnvA http://proveto.net/
Hoi weer,
Het klopt dat ze nooit echt een frisse adem hebben, maar nu is het wel heel erg sterk. Ik ga het er nog eens over hebben als ik langsga voor de herhalingsprikjes van de kleinste. In ieder geval lijkt ze er zelf niet echt last van te hebben.
Hoi weer,
Het klopt dat ze nooit echt een frisse adem hebben, maar nu is het wel heel erg sterk. Ik ga het er nog eens over hebben als ik langsga voor de herhalingsprikjes van de kleinste. In ieder geval lijkt ze er zelf niet echt last van te hebben.
Hoi weer,
Hoi,
Tja, we moeten eerlijk zijn: de adem van een kat ruikt over het algemeen niet bepaald naar roosjes... Ze poetsen hun tanden niet en hun voer zit natuurlijk vol vlees. Tandvleesontsteking komt best vaak voor, op elke leeftijd. Ik heb er nu zelf eentje waarbij ik op advies van de dierenarts elke avond de tanden poets. Ik doe dat met mijn wijsvinger, niet met een borsteltje, en gebruik Bucogel. Dat is een antibacteriële pasta die ze gewoon kunnen doorslikken natuurlijk. Katten vinden het meestal niet geweldig als je aan hun bekje zit, maar als je het als baasje voorzichtig doet, is het prima te doen. Zodra een kat echt last krijgt van zijn gebit, merk je dat meteen: hij gaat kwijlen en krijgt moeite met het eten van zijn brokjes. Dan is het: hup, direct naar de dierenarts...
Die slechte adem kan door zijn tandvleesontsteking komen. Je moet dit eigenlijk wel laten behandelen, zodat zijn tandvlees gezond blijft.
Als hij wat ouder was geweest, had ik aan een nierprobleem gedacht, maar dat lijkt me nu niet zo waarschijnlijk.
Vraag eventueel om een second opinion bij een andere dierenarts, dat is altijd handig.
Eerlijk gezegd hebben mijn katten ook een slechte adem, maar het blijft nog wel binnen de perken. Ik vind het ergens wel normaal, het zijn katten en geen mensen, maar ja, ik weet het ook niet zeker.
Het komt waarschijnlijk door het voer dat sterk ruikt, en het heeft ook met de leeftijd te maken. Mijn kitten verloor rond de zes maanden een melktandje.
Verder, wat is voor jou een goede of een slechte adem? Ik weet het niet precies, maar volgens mij is het normaal dat ze sterker uit hun bek ruiken dan wij. Misschien heb ik het mis.
Maar als je twijfelt aan wat de dierenarts je heeft verteld, ga dan naar een ander voor een second opinion.
7 reacties van 7