Hoi, ik heb even wat steun en vooral geruststelling nodig.
Ik heb een kitten in huis genomen die ringschimmel bleek te hebben, maar dat wist ik toen nog niet.
Mijn volwassen kat is besmet geraakt, en mijn man en ikzelf ook.
Ik heb de behandeling tot op de letter gevolgd, dat wil zeggen:
- elke dag stofzuigen
- om de dag de vloer dweilen met bleekmiddel,
- elke 4 dagen de katten wassen met Imaverol. Voor de grote is het trouwens een echt drama, ik heb geen andere keus dan hem af te nemen met een washandje dat doordrenkt is met de oplossing. En zelfs dan plast hij alles onder en kwijlt hij extreem omdat hij zo gestrest en bang is. Het is een schatje want hij heeft me nog nooit gekrabd, maar wat vind ik het erg voor hem als ik hem zo moet wassen.
- wekelijks de bank en de krabpalen grondig schoonmaken
- dagelijks een tabletje voor de grote (Fulviderm, werkzame stof: griseofulvine) + om de week een kuur met vloeistof voor de kleine (Itrafungol)
Eerlijk gezegd ligt mijn sociale leven echt op z'n gat!
Ik dacht dat ik er vanaf was...
Na 6 weken behandelen en geen symptomen meer bij de katten of bij ons, zei de dierenarts dat ik twee weken moest stoppen met de behandeling en dan op consult moest komen.
Zo gezegd, zo gedaan. Bij de dierenarts hebben we een schimmelkweek (haarmonster) genomen die naar het lab is gestuurd.
Ik hoefde de uitslag niet eens af te wachten; diezelfde avond merkte ik dat ik weer kleine bultjes kreeg (van die ringschimmel-plekjes die niet echt doorzetten).
Ik bekeek mijn katten eens goed: de kleine leek nergens meer last van te hebben, maar bij de grote zag ik heel lichte schilfers bij zijn ogen.
Toen ik hem borstelde, kwam de nare verrassing: hij heeft behoorlijk wat schilfers op de rest van zijn lijf.
Dus zonder op de uitslag te wachten ben ik weer begonnen met de behandeling voor beide katten, want ze zitten vaak bij elkaar.
Maar nu trek ik het echt niet meer, ik heb de kracht niet meer om de behandeling tot op de letter te volgen. Ik ga de vloer nu alleen nog dweilen met Sanytol.
Ik ben van mezelf best wel een poetsfreak en ik begrijp niet waarom we er maar niet vanaf komen!
En dan heb ik het nog niet eens over de kosten van deze behandelingen; ik zit al op bijna € 400,- en dan moet de kitten ook nog gevaccineerd en gesteriliseerd worden.
We zitten midden in een verhuizing en ik maak me ontzettend zorgen. Mijn man en ik willen binnenkort graag aan kinderen beginnen, maar in deze situatie is dat gewoon niet mogelijk en ook niet verantwoord!
Kortom, hoe lang duurde het bij jullie voordat je er eindelijk vanaf was?
Waren jullie echt zo strikt met schoonmaken?
De dierenarts heeft me geen rookbommen (omgevingsbehandeling) aangeraden, is dat normaal? Schijnen die niet effectief te zijn?
Denken jullie dat ik de krabpaal moet vervangen? Zo ja, op welk moment? Ik kan ze hun krabpaal nu niet afnemen, die arme beestjes hebben hun kussens al niet meer.
Denken jullie dat ringschimmel vanzelf over kan gaan?
Ik heb behoefte aan positieve verhalen van mensen die er vanaf zijn gekomen.
Help me!!
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit te lezen.
Yasmine