pyometra: na de operatie

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, mijn Choupy van 5 jaar is gisteren geopereerd aan een pyometra (baarmoederontsteking). Toen we gisteravond thuiskwamen ging het eigenlijk best goed... ik heb haar niets te eten gegeven, alleen water.... Vanochtend heb ik de voerbakjes weer neergezet, ze heeft haar behoefte normaal gedaan en een beetje gegeten, maar sinds vanmiddag heeft ze niets meer gedronken en slaapt ze alleen maar. Als ik haar een snoepje aanbied, moet ze kokhalzen en ze likt steeds haar lippen af.... Is dit normaal na zo'n zware operatie, of moet ik me zorgen maken?? Bedankt voor jullie reacties...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • E
    Estelle77000 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn hond is net geopereerd aan een baarmoederontsteking. Ze herstelde goed, maar vanochtend heeft ze wat bloederige uitvloeiing. Moet ik me zorgen maken?

Vertaald Frans
    B
    Bea06 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Mijn hondje is gisterochtend geopereerd aan een baarmoederontsteking.

Ik maak me een beetje zorgen, want ze heeft nog steeds geen eetlust.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja hoor, bedankt, ze is weer helemaal hersteld. Ze is een kilo aangekomen, maar ze is in topvorm.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het is heel normaal dat ze zo futloos is, want de bacteriën zitten nog in haar bloed, zelfs na het verwijderen van de baarmoeder. Je moet de antibiotica gewoon even de tijd geven om hun werk te doen. Mijn eigen poesje is vanmiddag ook met spoed geopereerd en ze mag morgen de kliniek uit. De dierenarts heeft me al gewaarschuwd dat het een paar dagen kan duren voordat ze haar oude energie weer terug heeft.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ah ja, dat is heel normaal hoor. Het is net als na een sterilisatie; mijn poezen waren toen ook niet echt fit, maar daarna knapten ze weer helemaal op. Je moet het morgen gewoon even goed in de gaten houden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb al contact gehad met de dienstdoende dierenarts en die zei dat ik me tot morgen geen zorgen hoef te maken omdat het een zware operatie was, maar ik maak me toch ongerust. Ik wilde graag weten of de symptomen normaal zijn na een behandeling voor pyometra (baarmoederontsteking).

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, ik denk dat de operatie voor een behoorlijke schok heeft gezorgd en dat het nogal stressvol voor hem was. Misschien is het maar tijdelijk. Geef hem wat natvoer voor de vochtinname en kijk even hoe het morgen gaat. Mocht het niet verbeteren, neem dan voor de zekerheid toch even contact op met je dierenarts...

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!