Pootje klem gezeten

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Mijn kitten van 2,5 maand oud heeft haar pootje tussen de deur gekregen. (Mijn vader deed een deur open, zij stak haar pootje ertussen en hij had het niet gezien). Ze gilde zoals ik haar nog nooit heb horen gillen... het was echt heftig.

Ze vluchtte meteen weg om zich achter het tv-meubel te verstoppen.

Na ongeveer 2 minuten kwam ze er weer achter vandaan. Ze heeft gegeten. Ze loopt een klein beetje mank, maar niet heel erg. Ondanks haar kleine formaat en haar pootje lukt het haar om de trap op te gaan en op mijn bed te klimmen. Net slaakte ze een minuutje lang af en toe wat kreetjes, maar dat duurde niet lang (ze kan niet echt miauwen). Denken jullie dat het noodzakelijk is om naar de dierenarts te gaan? Hebben jullie dit al eens meegemaakt? Denken jullie dat het ernstig is?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Laat je ons weten hoe het gegaan is als je er bent geweest?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Het is wel duidelijk dat er iets aan de hand is als het zo dik is. Gebroken zal het niet zijn, denk ik, anders zou ze het wel uitkrijsen bij de minste aanraking, maar er kan best een breukje of iets anders zitten.. Probeer een buur te vinden die je even kan rijden, of iemand anders. Het zou echt zonde zijn als je kat hier blijvende schade aan overhoudt terwijl het gewoon behandeld kan worden.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Kent de dierenarts je ouders? De mijne vond het prima dat ik langskwam zonder meteen te betalen en mijn ouders zijn toen een week later gaan afrekenen. Bel hem even op en vraag of dat bij hem ook zo kan. Als hij 'nee' zegt, kun je altijd nog om advies vragen, maar het is echt niet normaal dat die poot zo dik is...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, als je vindt dat zijn pootje er raar uitziet, is het duidelijk dat je ermee naar de dierenarts moet. Heb je geen vrienden (of vrienden van je ouders) in de buurt wonen? Ik denk dat zij je misschien wel kunnen helpen. Want als het gebroken is en het groeit verkeerd aan, kan hij er de rest van zijn leven last van blijven houden...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nee, niemand. Mijn moeder is op reis en mijn vader heeft een vergadering. Ik ga hem bellen, dat is een goed idee, bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Is er niemand die je even kan brengen? Want tja, als er een bultje zit, kan het eigenlijk van alles zijn...

Of als er echt niemand is die je kan brengen, probeer dan in ieder geval even de dierenarts te bellen. Leg uit dat je echt pas morgen kunt komen en vraag of je zelf in de tussentijd iets kunt doen om het te verlichten ofzo. Beschrijf de situatie in ieder geval zo goed mogelijk om zijn advies te krijgen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Karineg14: als ik haar aanraak zegt ze niks, ze heeft een bult op haar poot. Het probleem is dat we haar vanavond niet kunnen brengen, ze is te jong om mee te nemen, mijn moeder is op reis en mijn vader heeft vanavond een vergadering. Ik kijk vanavond hoe het met haar gaat, anders brengen we haar vrijdagavond.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, zoals ik al zei: op het moment zelf gilde ze het uit, dat is normaal, maar daarna liep ze weer gewoon en wees niets erop dat het klem had gezeten.

Maar gezien wat je nu vertelt, moet je echt met haar naar de dierenarts. Hoe reageert ze als je haar pootje aanraakt? Zelfs als het niet gebroken is, moet je er even naar laten kijken, al is het maar om zeker te weten wat er aan de hand is en zodat de dierenarts haar iets passends kan geven.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je moet echt even naar de dierenarts gaan als je vindt dat zijn pootje er vreemd uitziet.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Drey333: Ze mankt niet meer en ze miauwt ook niet meer, maar haar pootje ziet er wel een beetje raar uit. Ze houdt hem gestrekt en hij maakt een soort zigzagbeweging (ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven).

Karineg14: Dat stelt me gerust. Maar had Luna de volgende dag ook nog die rare poot (het gebeurde gisteravond laat), of was het meteen of bijna direct weer helemaal de oude?

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 13

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!