Poes zwanger zonder krolsheid?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond!

Hoi, ik heb even jullie hulp nodig voor mijn kleine Naïa, ze is bijna 7 maanden oud.

Drie weken geleden was ik bij mijn moeder, die een ongecastreerde Perzische chinchilla-kater van 8 maanden heeft. Ik maakte me er niet echt zorgen over omdat die van mij nog nooit krols is geweest, tenminste, dat denk ik. Ze is altijd binnen, dus ik dacht dat ik het wel gemerkt zou hebben...

Hier is het probleem: sinds ik terug ben, of nou ja, een dag of 3/4 daarna, merk ik dat ze erg moe is. Ze spint ECHT de hele tijd, echt bizar, en ze eet goed, zelfs meer dan normaal. Normaal is ze heel speels, maar nu ligt ze bijna de hele tijd te slapen.

Mijn vraag is: kan ze 'zwanger' zijn zonder krols te zijn geweest? Of is het mogelijk dat ik haar krolsheid gewoon niet heb opgemerkt? Het lijkt me stug, maar ik begin het me toch af te vragen omdat ze verder niet ziek lijkt, geen diarree heeft, niet niest ofzo... Ik ga waarschijnlijk wel even langs de dierenarts, maar ik wilde eerst even jullie mening horen.

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

36 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Morgen wordt mijn poesje geopereerd. Ik vind het heel eng, vooral omdat ze zo klein en tenger is, maar ik ga ervan uit dat sterilisaties die misgaan heel zeldzaam zijn... dat hoop ik tenminste.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Afspraak gemaakt voor vrijdagochtend voor mijn Naïa.. Ik houd jullie op de hoogte

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Helaas wel Lilacat, ontwormen is toch echt wel belangrijk. Kittens meegeven die wormen hebben, ik weet precies hoe dat is want Maïa had ook wormen toen we haar kregen. Eerlijk gezegd had ik echt gewild dat de vorige eigenaren haar hadden ontwormd, want jemig, wat een diarree! En ik wil ook nog even benadrukken dat diarree bij kittens dodelijk kan zijn, omdat ze dan een groot vochttekort krijgen en dus uitdrogen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Zanaya : je bent de ontworming vanaf 3 weken vergeten!

Je moet ook rekening houden met puppyspeeltjes, mandjes, dekentjes,...

Dat hebben ze allemaal niet nodig! Een kartonnen doos en een oude deken is meer dan genoeg!!! – mijn kittens hebben me niks gekost!!! Zelfs geen tijd! –

Ik hoop dat dit een grapje is! Je maakt me echt aan het lachen!

De kittens in de buik van de poes moeten we doodmaken, maar die van de stichting mogen absoluut niet worden ingeslapen... 😒 Dat is echt totaal inconsequent!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oké, is goed, ik hoop dat je ons op de hoogte houdt over je kleine poesje! 🙂

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Waar ik vooral bang voor ben, is dat ze voor haar leeftijd al erg klein is. Dus als ze drachtig is, laat ik haar zeker aborteren, want ik denk niet dat ze de bevalling aan zou kunnen en ik wil haar niet kwijtraken...

Bedankt voor jullie goede adviezen, ik ga een afspraak maken bij de dierenarts, nou ja, bij een ANDERE dierenarts...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, het is niet zo erg hoor. Je moet even naar de dierenarts gaan zodat die kan zien of ze drachtig is of niet. Als dat zo is, is het verstandiger en minder gevaarlijk voor haar om haar te laten aborteren.

Daarna kun je haar laten steriliseren.

🙂

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Iedereen maakt wel eens een foutje, en daar leer je juist van!

Maar je kunt deze "fout" nog herstellen door even een bezoekje aan je dierenarts te brengen. Een abortus is gewoon mogelijk tegelijkertijd met de sterilisatie ;)

Het gaat er niet om dat je een fout maakt, maar dat je weet hoe je het weer oplost ;)

Of je nu 'zwanger' of 'drachtig' zegt, dat maakt verder niet uit, het gaat erom dat we elkaar begrijpen.

Houd je ons op de hoogte?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Allereerst wist ik niet wat de exacte term hiervoor was, daarom heb ik 'zwanger' tussen aanhalingstekens gezet.

Ten tweede had ik mijn dierenarts nog gebeld voordat ik naar mijn moeder ging om te vragen of ik haar de pil moest geven voor vertrek. Hij zei dat er geen risico was en dat de pil wordt afgeraden vanwege de kans op melkkliertumoren. Als een professional tegen me zegt dat er geen risico is, dan ga ik er ook echt van uit dat dat zo is.

Ten derde wilde ik wachten tot ze 7 maanden oud was voordat ik haar liet steriliseren. Ik vond 5 maanden nog wel erg jong en toen ze 6 maanden was, had ik het geld er even niet voor. Omdat ze toch niet naar buiten gaat, dacht ik dat het niet superdringend was.

Ik vraag alleen maar om advies, ik ben niet onverantwoordelijk en ik weet heus wel wat er speelt met al die kittens die worden afgemaakt enzo... Maar je moet toegeven dat je er niet zo bij stilstaat als het gaat om een jong vrouwtje dat nooit heeft staan miauwen zoals een kat die krols is...

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 36

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!