Poes van 16 jaar heeft last van verstopping

E
Energisèle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Mijn poes van 16 jaar is verstopt. Wat raden jullie me aan om aan haar voeding toe te voegen? Is melk in haar geval een goed idee?

Alvast bedankt voor je reactie!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • B
    Balinaisinfaillible5956 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Voor mijn kat met verstopping gebruik ik een heel klein beetje schapenmelk, aangelengd met 1 of 2 delen water (half om half of 1/3 melk op 2/3 water). Omdat hij dol is op melk, stimuleert dit hem om alles op te drinken en die extra vochtinname is in dit geval natuurlijk heel erg nuttig.

Vertaald Frans
    J
    Jeanphi_333 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, een klein beetje olijfolie als ze het accepteert

het staat bekend als een prima laxeermiddel voor katten

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Om haar stoelgang wat soepeler te maken, kun je je kat goed gekookte groenten geven (als bron van vezels). Meng dit door haar normale voer (het liefst natvoer in plaats van brokjes) zodat ze het makkelijker accepteert: courgette, sperziebonen... Je kunt ook een klein beetje olie toevoegen.

Geef haar geen melk; dat helpt niet bij de ontlasting en volwassen katten kunnen lactose over het algemeen slecht verteren.

Houd haar toestand en of ze haar behoefte doet goed in de gaten. Als de verstopping na een paar dagen niet verbetert, of als ze zieker wordt (overgeven, bloed bij de ontlasting, lusteloosheid, koorts...), ga dan direct naar de dierenarts. Het zou kunnen gaan om een darmafsluiting of obstructie en dat kan fataal aflopen.

Hopelijk heb ik je hiermee kunnen helpen.

Fijne dag nog,

Mathilde

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Nee, melk kun je beter niet geven, volwassen katten verteren dat namelijk erg slecht. Wat je wel kunt doen, is wat paraffineolie door het natvoer mengen. Deze olie bevat geen voedingsstoffen en helpt om de ontlasting makkelijker kwijt te raken.

Vertaald Frans
    Yume
    Yume Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Gekookte groenten zoals courgette, sperziebonen en vooral pompoen worden aangeraden als je kat last heeft van verstopping. Geef liever natvoer in plaats van brokjes (tenzij je kat natvoer niet gewend is, want dan kun je het beste een geleidelijke overstap maken) en probeer hem zoveel mogelijk te laten drinken. Wat betreft melk weet ik niet of dat wordt aangeraden.

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!