Poes met trillende rechtervoorpoot
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, weet iemand hier meer over het trillen van de voorpootjes bij katten? Die van mij doet namelijk precies hetzelfde.
Alvast bedankt voor je hulp!
Groetjes
Hoi, ik vroeg me af: mijn kat trilt aan zijn voorpoten. Zou het kunnen dat dit komt doordat hij is aangekomen?
Bedankt voor je reactie
Ja, ze loopt verder helemaal normaal
het viel me eigenlijk op dat haar pootje trilt als ze wakker wordt
Ik weet dus niet of ze misschien in een verkeerde houding slaapt
Ik moet met mijn andere poesje toch naar de dierenarts voor een inenting, dan zal ik het meteen even navragen
bedankt voor je antwoord
Hoi,
Het trillen van een voorpootje dat je beschrijft, zou kunnen wijzen op een neurologisch probleem.
Het gaat dan waarschijnlijk om een beknelde zenuw in die specifieke poot, en niet in het ruggenmerg, want in dat laatste geval zouden beide pootjes trillen.
Dit soort schade kan ontstaan na een flinke klap of een stoot op een plek waar een zenuw loopt.
Ik raad je aan om voor nu op een paar dingen te letten:
- Loopt je kat nog helemaal normaal of loopt hij sinds dat trillen anders? Als zijn manier van lopen is veranderd, neem dan contact op met je dierenarts.
- Wordt het trillen erger of lijkt het elke dag hetzelfde te blijven? Als het erger wordt, ga dan even naar de dierenarts.
- Heb je ook andere vreemde dingen gezien bij de andere pootjes? Zo ja, raadpleeg dan ook je dierenarts.
Als het trillen niet uitbreidt, hij normaal blijft lopen en het niet overslaat naar andere ledematen, dan is het waarschijnlijk een tijdelijk neurologisch verschijnsel dat binnen een paar dagen over moet zijn.
Je hoeft je voor nu dus geen zorgen te maken.
Mocht de situatie over 7 dagen nog niet vanzelf verbeterd zijn, neem dan alsnog contact op met je dierenarts, ook als de hierboven genoemde symptomen uitblijven.
Nog een fijne dag,
Joachim
Trillen met het pootje? Heb je een kort filmpje of een foto om het te laten zien? Bedoel je met dat trillen dat ze mank loopt of niet? Ik heb zelf een kat met een misvormd pootje die mankt, dus ik raad je zeker aan om even naar de dierenarts te gaan. We zouden graag een filmpje zien, want ik kan me nu niet echt een beeld vormen van hoe het pootje er precies uitziet.
6 reacties van 6