Hoi allemaal,
Ik ben onlangs mijn katje verloren en ik zit nog steeds met vragen over de diagnose van de dierenarts. Ik zou graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft en wat de prognose toen was. Ik zal het proberen kort te houden omdat ik ook al in het 'algemeen' gedeelte heb gepost en het forum niet wil claimen..
Het zat zo: mijn katje at niet meer en sliep alleen nog maar. De dierenarts deed een bloedonderzoek waaruit nierfalen bleek. Volgens hem was het niet heel ernstig; ze moest alleen even worden opgenomen om aan het infuus te gaan en dan mocht ze weer mee naar huis.. Maar de volgende dag belde de andere dierenarts van de kliniek en de diagnose was ineens heel anders. Ze had een foto gemaakt en er bleek ook sprake te zijn van pleuravocht (vocht in de borstkas).. Ze vertelde me dat ze niets meer kon doen, want als ze het ene probleem zou behandelen, zou ze het andere verergeren. Het enige wat ze nog voorstelde was om haar, mocht ze weer gaan eten, injecties te geven en haar mee naar huis te nemen voor een laatste weekend samen.. We hebben er toen voor gekozen om haar te laten gaan..
Nu vraag ik me af of dat 'uitstel' dat ze voorstelde uiteindelijk niet voor een langer leven had kunnen zorgen voor mijn katje. Het vreet aan me (zeker omdat ze weer wat had gegeten). Hadden haar nieren het niet langer kunnen volhouden dan een weekend? En gold dat ook niet voor dat vocht.. Achteraf gezien is alles zo onduidelijk.. Heeft deze dierenarts niet te snel opgegeven?
Mocht iemand een soortgelijke diagnose hebben meegemaakt of hier meer over weten, dan hoor ik het graag.
Bedankt.