Ontwormingsmiddel en antibiotica

P
Princessexpanpan Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Mijn kat heeft vanochtend een ontstekingsremmer gehad, 1 dosis gedurende 3 dagen.

Vanavond moet hij een ontwormingsmiddel krijgen.

Maar de dierenarts heeft me net uit voorzorg ook nog antibiotica meegegeven, een halve per dag voor 7 dagen.

Hij heeft net de antibiotica met zijn brokjes op. Mag hij nu ook zijn ontwormingsmiddel krijgen? Of moet er een bepaalde tijd tussen zitten?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

2 antwoorden
Sorteren op:
  • P
    Princessexpanpan Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Oké, ik doe nu dus wat er afgesproken was na het eerste bezoek vanochtend: tot maandag krijgt hij 1 keer per dag de ontstekingsremmer.

Ik ben net nog even teruggegaan naar de spoedarts, die overlegd heeft met de eerste dierenarts... ze heeft me antibiotica gegeven, een halve tablet gedurende 7 dagen. Mijn eigen dierenarts zei al dat ze me de antibiotica zou geven na de ontstekingsremmers. Nu krijgt hij tenminste de antibiotica en de ontstekingsremmers tegelijk, voor het geval er een infectie zit.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als ik jou was, zou ik wachten tot de kuur met antibiotica en ontstekingsremmers helemaal klaar is voordat je de ontwormingskuur geeft. Dat is precies wat mijn dierenarts laatst adviseerde voor mijn kat die een keelontsteking had (antibiotica); de ontworming mocht pas als de behandeling klaar was. Je kunt natuurlijk altijd even je dierenarts bellen om het voor de zekerheid na te vragen.

Vertaald Frans
  • 2 reacties van 2

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!