Niet lekker na een vechtpartij

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Vanochtend ging onze kleine Apple (bijna 4 jaar, gesteriliseerd) zoals gewoonlijk naar buiten om te jagen. Rond 08:50 uur kwam ze terug met een paar kleine wondjes, vooral op haar kop. We vermoeden dus dat ze heeft gevochten (ze is erg territoriaal en dat gebeurt wel eens), maar ze is vooral erg sloom en futloos. Ze is op wat kleren gaan liggen en kwam rond 14:00 uur weer overeind. Ze heeft gegeten en kwam om knuffels vragen, dus op het eerste gezicht lijkt het wel oké en de wondjes bloeden niet meer. Toch lijkt ze nog steeds moe en niet lekker, bijna alsof ze verdoofd is. Is dit normaal? Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

21 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ah, twee zielen, één gedachte... (pootjes en ik, we zijn zo hecht)

😁 jaaaa zoals gewoonlijk meid

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Tja, voor haar kat geldt hetzelfde: haar gedrag is veranderd en ze maakt zich zorgen, dus naar de dierenarts. Dat is simpel, effectief en stelt gerust.

Een forum gaat haar echt niet genezen.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ah, twee zielen, één gedachte... (de pootjes en ik, we zijn zo hecht)

Vertaald Frans
    Tania28
    Rapporteren

Ja Patounes, ik begrijp het gezien de situatie die je hebt gehad; je reactie is heel begrijpelijk.

Maar als het een rat is... een rat brengt een hoop rotzooi met zich mee.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als het een rat is, is het nog erger

Ga meteen naar de dierenarts

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Vannacht was ze gewoon bij ons binnen, ze is pas vanochtend naar buiten gegaan. Volgens mijn vader heeft ze misschien gevochten met een rat...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, voorkomen is beter dan genezen... en als ze de hele nacht heeft lopen knokken, is dat natuurlijk vermoeiend. Hou haar goed in de gaten (groetjes patounes)

Ik wacht zelf nooit tot het erger wordt. Een verandering in het gedrag van onze dieren moet ons alert maken; je moet snel reageren voordat het echt ingewikkeld wordt.

Hoi Bella 😉

Vertaald Frans
    Tania28
    Rapporteren

Ja, beter voorkomen dan genezen... als ze de hele nacht de vechtersbaas heeft uitgehangen, is dat vermoeiend. Hou haar maar goed in de gaten (hoi patounes)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi

Nee, dit is niet normaal. Ik heb een maand geleden precies hetzelfde meegemaakt met mijn kat

Ik zag aan de buitenkant helemaal niets aan haar, maar haar gedrag was veranderd

Ik heb niet langer getwijfeld: ben direct naar de spoeddierenarts gegaan

En ik had gelijk dat ik niet heb afgewacht

Ze bleek gevochten te hebben met andere katten; de dierenarts vond bijtwonden die goed verstopt zaten onder haar vacht

Kortom, het resultaat was een spuitje antibiotica en pijnstillers

De volgende dag voelde ze zich alweer een stuk beter

Wacht niet af, een infectie kan heel snel ontstaan en hoe langer je wacht, hoe lastiger het is om onze dieren te genezen

Als je kat niet fit is, is dat een teken dat er iets serieus aan de hand is

Heel snel naar de dierenarts dus

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 21

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!