Niet-giftige vloerreiniging

P
Princessexpanpan Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik zou graag mijn vloer willen schoonmaken met natuurlijke middelen zoals baking soda en schoonmaakazijn.

Ik heb ook nog Marseille zeepvlokken in huis.

Is dit gevaarlijk voor katten?

En zo niet, hoeveel moet je hiervan gebruiken?

Fijne dag!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

7 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Marseillezeep, groene zeep, een stoommop (echt de top, geen ophoping van resten waardoor de vloer gaat plakken).

Maar pas op: geen essentiële oliën gebruiken als je katten hebt. Ik heb begrepen dat ze de enzymen missen om deze oliën af te breken, dus dat is hartstikke gevaarlijk.

Vertaald Frans
    M
    Mialissa Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

HALLO

JA, ik ook! Ik was op zoek naar een niet-giftig product en heb gekozen voor wat me werd aangeraden: vloeibare zwarte zeep. Let wel goed op de etiketten: neem niet die van de supermarkt, want daar zitten vaak chemicaliën en essentiële oliën in die gevaarlijk zijn voor katten.

Maar de volledig natuurlijke variant... Ik weet niet of ik hier merken mag noemen, maar je hebt bijvoorbeeld Marius Fabre. Ze hebben een website en het is 100% natuurlijk op basis van olijfolie (volgens wat ik heb gelezen is het niet giftig bij inslikken).

Ik ben trouwens verbaasd dat Preveto Marseille-zeepvlokken adviseert, want dat is veel te bijtend en gevaarlijk als ze het oplikken.

Zelfs als je naderhand spoelt, blijft er altijd wel een restje op de vloer liggen. En mijn katten liggen graag direct op de grond (ondanks hun matjes en mandjes) omdat het warm is.

En ja, een stoomreiniger is heel fijn, maar te agressief voor een vloer van linoleum.

Vertaald Frans
    P
    Princessexpanpan Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bedankt.

Ik heb bijvoorbeeld een lijmverwijderaar moeten gebruiken voor een kamer in huis. Daarna heb ik met schoonmaakazijn en zeepvlokken schoongemaakt, toen gestofzuigd en daarna weer met water en zeepvlokken gepoetst. Dat heb ik daarna nog een keer herhaald. Maar voor vanavond laat ik de kamer nog even dicht.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik maak vrijwel alles schoon met stoom. Er zijn echt goede stoomreinigers te vinden; het is totaal niet schadelijk, het doodt alle bacteriën en ziektekiemen en laat geen nare geurtjes achter. Want laten we eerlijk zijn: azijn is voor katten nou niet bepaald het lekkerste parfum. Je kunt de stoomreiniger op de vloer gebruiken, maar ook op stoffen, tapijten, krabpalen, kattenmandjes en nog veel meer. Ik heb echt niets beters gevonden; ik gebruik het al sinds ze bestaan en voor mij is er niets dat dit overtreft.

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Alle producten die je van plan bent te gebruiken zijn absoluut niet giftig voor katten. Je kunt je vloer er dus zonder problemen mee schoonmaken. Over het algemeen hangt het gebruiksadvies af van de concentratie van de producten. Ik raad je daarom aan om de gebruiksaanwijzing van elk middel even goed door te lezen voor het beste resultaat.

Als je, naast het gewone poetsen, je vloer ook wilt desinfecteren — wat met huisdieren zeker één keer per maand wordt aangeraden — kun je wat bleekmiddel verdunnen om de meeste bacteriën te doden. Let er wel op dat je dit altijd met koud water doet. Meestal wordt geadviseerd om 2 glazen bleek in 10 liter water te mengen, dit aan te brengen en na 5 minuten de vloer weer goed af te spoelen.

Juliette

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Baking soda is prima, zeep ook, maar vloeibare zwarte zeep is nog beter. Dat werkt super en is overal handig voor, zelfs om een erg vieze hond mee te wassen. Azijn is ook oké (maar ruikt wel anders).
    Vertaald Frans
  • 7 reacties van 7

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!