Hoi allemaal!
Ik ben helemaal nieuw op Wamiz, dus laat ik me even voorstellen: ik ben Mélody en ik ben het trotse baasje van drie katten: :D
Ik ben gek op katten, net als velen van jullie denk ik!
Dit zijn ze:
- Olaf, een kater van twee jaar.
- Severus, een kater van één jaar.
- Athéa, een poesje van twee maanden, mijn kleinste aanwinst en het onderwerp van dit bericht.
Voor de nieuwsgierigen onder jullie: op mijn profiel kun je hun foto's vinden ;)
Even wat uitleg: ik geef mijn katten gedurende de dag afwisselend brokken en natvoer. Ik heb dus brokken voor gesteriliseerde katten, omdat mijn twee katers geholpen zijn, en kittenbrokjes voor de kleinste. Maar nu komt het: ze weigert haar kittenbrokjes te eten. Ik heb al twee merken geprobeerd, Purina en Pro Plan, en ik heb de overstap vanaf de brokjes die ze eerst kreeg netjes geleidelijk gedaan.
Ook goed om te weten: al mijn katten hebben hun eigen voerbakje (een dubbele voor natvoer en brokken).
Mijn vraag is dus: weten jullie een oplossing en is het vooral gevaarlijk voor haar om brokken voor gesteriliseerde katten te eten?
Alvast bedankt! :)
Brokken voor gesteriliseerde katten bevatten weinig dierlijke eiwitten en zijn daarom totaal niet geschikt voor een kitten in de groei.
Je moet weten dat de supermarktmerken die je nu gebruikt sowieso van matige kwaliteit zijn. Je zou je katten minimaal op 'premium' brokken moeten zetten... oké, ik ga nu vast op mijn kop krijgen van de vaste forumgebruikers, dus ik zeg het nogmaals: 'minimaal' (want het is wel iets beter dan die uit de supermarkt, maar niet veel). Het beste kun je overstappen op graanvrije brokken (waarbij een dagelijkse portie natvoer wel verplicht is). Dit soort brokken kun je online bestellen.
In eerste instantie zou je dus moeten kijken of je de kleine op andere brokjes kunt krijgen. Ik weet dat een site waarvan de naam begint met 'zoo' en eindigt op 'plus' :) vaak proefpakketten aanbiedt met 2 of 3 merken brokjes (in kleine hoeveelheden) om te testen (voordat je direct 3 kg voor niks koopt :) ). Ook al zijn het brokken voor volwassen katten: als je voor graanvrij kiest, is het gehalte aan dierlijke eiwitten hoog genoeg. Je moet er alleen op letten dat de brokjes niet te groot zijn voor je kleintje om te eten.