Mijn kitten sabbelt bij mijn kater van 3 jaar
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ja, ik ga langs bij een vrouw van het asiel en ik ga haar de doos melk geven met het flesje en de 3 speentjes. Gisteravond hebben ze lekker gespeeld en daarna kwam Bandit op de bank liggen slapen. Souris zat hem een beetje te klieren, dus heeft Bandit haar weer gewassen. !!! En ze is in slaap gevallen !!! Maar ik hou het nog steeds in de gaten, want Bandit is soms een beetje lomp met haar !!!! Het is natuurlijk wel zo dat Bandit van zijn rust houdt !!! Met die kleine erbij is het nu een drukke boel voor hem ! Maar ze eten samen en over het algemeen gaat alles goed.
Hetzelfde hier! Mijn kater-kitten sabbelde ook bij mijn volwassen kater toen ik hem net adopteerde. Hij was al gespeend en at gewoon natvoer.
Hij denkt gewoon dat het een vrouwtje is; hij zoekt wel maar vindt natuurlijk niks. Je moet niet vergeten dat hij pas 3 maanden oud is en al die tijd bij zijn moeder heeft gedronken.
Niets ernstigs hoor, inmiddels is hij volwassen en doet hij het al lang niet meer.
Het is wel een grappig gezicht als hij zo bij die andere kater probeert te drinken.
Let wel op zijn veiligheid: laat hem niet zonder toezicht bij de grote kater, want ze hebben niet hetzelfde postuur of dezelfde kracht. Dat deed ik in het begin ook, omdat die ander nogal wild met hem kan spelen.
Goedenavond
Wat jammer van de kittenmelk en het flesje 😀😀😀 je kunt er altijd nog een stichting of asiel blij mee maken, maar zoals we je allemaal al hebben verteld, heeft het niets met voeding te maken... het heeft te maken met het zoeken naar plezier en geborgenheid. Zoals *** al zei kan dit jaren duren als ze het bij mensen doen... mijn boefje is 4 jaar en doet het nog steeds... al is het wel minder vaak.
Wat betreft de kleine conflictjes tussen je twee katten: laat ze het lekker zelf uitzoeken... je kat zal zijn eigen regels bepalen, bijvoorbeeld door een tik uit te delen om te laten weten dat hij niet meer wil spelen maar wil slapen... op die manier maakt hij de opvoeding af, stelt hij zijn regels en de kleine zal dat begrijpen en zich eraan aanpassen. Je kunt een oogje in het zeil houden, maar gezien hun band denk ik dat je je nergens zorgen over hoeft te maken...
Goedenavond, bedankt voor jullie reacties. Gisteren ben ik dus meteen naar de apotheek gerend om kittenmelk met een flesje te halen, maar Souris wil het niet!!!! Souris is 3 maanden oud, en ja, Bandit is echt heel lief voor "zijn kleine zusje". Hij wast haar aan de lopende band en ze spelen samen; alles gaat eigenlijk hartstikke goed. Alleen valt Souris hem lastig als hij op de bank ligt te slapen, dus dan geeft hij haar soms een tikje!!!! Ik ben alleen bang dat hij haar pijn doet, want ze geeft soms van die kleine piepjes.
Hoi,
Het kleine meisje is waarschijnlijk te vroeg gespeend. Aan haar 'grote broer' zuigen geeft haar een gevoel van veiligheid. Maak je geen zorgen, als hij er echt genoeg van heeft, laat hij haar dat wel weten. Grijp niet in, ook al is hij een beetje ruw tegen haar — ze moet begrijpen dat STOP, STOP betekent!
Mike was sneller 😅
Hoi!
Hoe oud was Souris toen je haar kreeg?
Dit gedrag zie je vaak bij kittens die te vroeg bij hun moeder zijn weggehaald. De zuigbehoefte is er nog steeds, meer als een momentje van plezier en ontspanning dan om echt te eten. Trouwens, als je andere kat er niet was geweest, had ze waarschijnlijk je haar, je kleding of een dekentje uitgekozen...
Dit gedrag kan bij mensen of op stof jaren aanhouden, maar met je andere kat (het is een echt gelukje voor de kleine dat ze hem heeft) zou het binnen een paar weken over moeten gaan. Ze is eigenlijk nog aan het spenen; haar moeder zou haar na een paar minuten ook wegsturen.
Tot snel!
Oeps... geen schaatsen... ze zijn aan het melktrappelen
Goedenavond
Even een klein verhaaltje: ik heb zelf ook zo'n boefje in huis, een rode kater 😀😀
Dat gezegd hebbende, ik heb ook een kitten gehad die bij een van mijn honden zoog, dus niks ernstigs aan de hand, zeker omdat je kater prima zijn grenzen aangeeft wanneer hij er genoeg van heeft.
Ik weet niet hoe oud je kleine muisje is, maar als ze jong is geadopteerd (vóór ze 3 maanden oud was)..... dan heeft het vast te maken met een gebrek aan moederliefde. Sommige katten sabbelen op kleding (mijn boefje doet het bij een fleece-item), vaak spinnen en 'kneden' ze dan..... dat doet hen waarschijnlijk denken aan de periode dat ze nog bij de moeder dronken.....
Het zal waarschijnlijk wel minder worden als ze groter wordt. Je kunt haar ook even weghalen wanneer je het ziet gebeuren, maar Bandit lijkt het zelf prima op te lossen....
9 reacties van 9