Mijn kitten probeert bij mijn hond te drinken

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb een kitten geadopteerd van ongeveer 3 maanden oud. Sinds hij bij ons in huis is, probeert hij bij mijn hond te zogen. In het begin liet ze het gewoon toe, maar nu gromt ze naar hem en loopt ze bij hem weg als grommen niet genoeg is. Ik denk dat het haar inmiddels pijn doet, maar Titou (de kitten) komt steeds weer terug om te drinken.

Moet ik hem weghalen wanneer hij dit doet of moet ik het gewoon laten gaan?

Als Titou te opdringerig is, laat ze het uiteindelijk toch maar weer toe. Ik ben bang dat mijn hond (Bella) hier uiteindelijk last van krijgt of dat hun onderlinge band verslechtert.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

17 antwoorden
Sorteren op:
  • N
    Nathalieoceane300 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn kat heeft zes maanden lang bij mijn hond gedronken (6 maanden!!!)... Hij was nog heel jong, zij was schijnzwanger en ze vonden het allebei prima! De dierenarts zei tegen me: "dat moet je niet toelaten!" Ik heb ze uit elkaar gehaald nadat ik pepermuntzalf en de anti-lactatiecrème had geprobeerd die hij me had gegeven voor op de tepels. De kat zat te miauwen achter de deur, de hond huilde aan de andere kant... Ik heb Moeder Natuur haar gang laten gaan. Ze hadden een ontzettend sterke band in de zes jaar dat mijn hond leefde... Toen ze stierf had hij het heel zwaar om eroverheen te komen, ze was zijn adoptiemoeder... Laat het maar gewoon gebeuren, je kitten heeft een prachtige bron van liefde en warmte gevonden!

Weet je zeker dat mijn hond hier geen problemen mee kan krijgen???

Vertaald Frans
    N
    Nathalieoceane300 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb nu sinds een week een kitten in huis, maar hij probeert de hele tijd bij mijn hond te drinken. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij hiermee stopt? De plek begint namelijk al rood te worden. Bedankt!

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je hebt geen keus, je moet dit gedrag echt voorkomen, want het is schadelijk voor de hond.

(Niet makkelijk aan te pakken omdat de kat steeds weer terug zal komen en de hond niet begrijpt wat ze fout doet; je moet ze uit elkaar houden tot deze gewoonte is afgeleerd.)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi! Mijn kitten van 3 maanden is aan het sabbelen bij mijn hond van 10 maanden.

Luna (de hond) laat het gewoon toe, maar haar tepels worden nu rood. Ik maak me zorgen, wat moet ik doen? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Hoi! Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat de kat niet meer bij je hond sabbelt?
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Hoi! Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat de kat niet meer bij je hond sabbelt?
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn kat heeft zes maanden lang bij mijn hond gedronken (6 maanden!!!)... Hij was nog heel jong, zij was schijnzwanger en ze vonden het allebei prima zo!

De dierenarts zei tegen me: "Dat moet je niet toelaten!"

Ik heb geprobeerd ze uit elkaar te houden nadat ik pepermuntzalf en een melkremmende crème van de dierenarts op de tepels had gesmeerd.

De kat zat achter de deur te miauwen en de hond zat aan de andere kant te janken...

Ik heb Moeder Natuur haar gang laten gaan. Ze hadden een superhechte band tijdens de zes jaar dat mijn hond leefde... Toen ze doodging, had hij het er heel zwaar mee, ze was echt zijn adoptiemama... Laat het dus maar gewoon gebeuren, je kitten heeft een prachtige bron van liefde en warmte gevonden!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi allemaal,

Even een update: Titou drinkt niet meer bij mijn hond. Ik ben met haar naar de dierenarts geweest voor haar tepels en heb een zalfje gekregen om erop te smeren. Het gaat al een stuk beter; ze zijn niet meer opgezwollen, al zijn ze nog wel een beetje bruin.

Bedankt voor al jullie tips! :)

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 17

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!