Mijn kitten miauwt als hij op de kattenbak zit
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, ik ben Lola. Ik heb een kitten van 2,5 maand oud en als ze op de kattenbak gaat, begint ze te miauwen. Ik heb geen idee waarom, hebben jullie een idee? Mijn vriend en ik vragen ons dit namelijk af. Nog een fijne dag!
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga proberen de kattenbak vaker te verschonen en hem op een andere plek te zetten om te zien of dat helpt!
Goedenavond,
Hoe klinkt dat miauwen precies? Is het lang of kort? Hoog of laag?
Volgens mij kan je kitten om verschillende redenen miauwen.
Misschien is het een gewoonte die hij als kitten heeft aangeleerd; in dat geval hoef je je geen zorgen te maken. Toch miauwen ze niet altijd zonder reden. Om daarachter te komen, kun je een extra kattenbak op een andere plek neerzetten en je kat observeren om te zien of het bij hem om een gewoonte gaat of niet.
Je kitten kan miauwen als hij vindt dat de kattenbak niet schoon genoeg is. De bak moet meerdere keren per dag worden schoongemaakt en mag dus geen sporen van uitwerpselen bevatten. De vulling moet zo vaak mogelijk worden ververst.
Hij kan ook klagen als de kattenbak zelf hem niet aanstaat. Als je een bak met een kap hebt, kun je bijvoorbeeld proberen de kap eraf te halen. Sommige katten vinden het niet fijn om zich opgesloten te voelen wanneer ze hun behoefte doen.
Mélissa - Student Diergeneeskunde aan de École Nationale Vétérinaire d'Alfort (EnvA) – Projectmedewerker voor ProVéto Junior Conseil, de Junior-Consultancy van de EnvA http://proveto.net/
Als een kat dat doet, is dat een teken dat de kattenbak niet schoon genoeg voor hem is.
Hoi! Misschien is het gewoon een gewoonte die hij heeft ontwikkeld. Als hij zijn behoefte verder goed doet en geen pijn heeft, hoef je je volgens mij geen zorgen te maken.
Mijn kat miauwde ook altijd als hij op de bak ging, zo van: "bezet!". Nu hij volwassen is, doet hij het een stuk minder.
5 reacties van 5