Mijn kitten heeft water gedronken met een paar druppels bleek erin.
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Stap over op zwarte zeep, het is effectief voor alles in huis en helemaal veilig voor je dieren!
Hoi, bedankt voor je reactie. Hij heeft maar een paar druppels binnengekregen, verdund in 250 ml water. Ik heb hem meteen vers water gegeven en dat heeft hij ook gedronken. Sindsdien lijkt het goed te gaan; hij heeft zijn natvoer vanavond zonder problemen gegeten en heeft zoals gewoonlijk weer wat kattenkwaad uitgehaald. Nu ligt hij lekker te slapen. Ik ga echt geen bleekmiddel meer gebruiken voor de kopjes, dit is een goede les voor me geweest. Nogmaals bedankt voor je antwoord.
Hoi,
Het hangt er allereerst vanaf hoe geconcentreerd het bleekmiddel was in de vloeistof die je kat heeft binnengekregen. Als het maar om één of twee druppels bleek ging die in water waren verdund, kun je proberen hem veel te laten drinken zodat hij het zo snel mogelijk weer uit zijn systeem krijgt. Houd zijn algemene toestand goed in de gaten; bij de minste verslechtering of zodra hij moet overgeven, moet je niet twijfelen en direct de spoeddierenarts bellen. Als je kat meer bleekmiddel heeft binnengekregen dan dat, raad ik je ook aan om sowieso je dierenarts te bellen.
Bleekmiddel kan erg agressief zijn voor de slijmvliezen van het spijsverteringskanaal van een kat. Ik adviseer je daarom om voortaan een andere manier te gebruiken om je kopjes schoon te maken, om ernstigere problemen voor je kat in de toekomst te voorkomen.
Sterkte,
Léa - Student diergeneeskunde, projectmedewerker voor de Junior-Entreprise ProVéto Junior Conseil.
Hoi,
Katten zijn dol op de geur van bleek. Het binnenkrijgen ervan kan daarentegen heel gevaarlijk zijn. Als ik jou was, en de kat gewoon drinkt, eet, speelt, niet overgeeft en zich verder normaal gedraagt, zou ik ervan uitgaan dat de binnengekregen hoeveelheid te klein was om hem te schaden. Maar let er wel heel goed op dat dit niet nog een keer kan gebeuren.
5 reacties van 5