Mijn kitten heeft water gedronken met een paar druppels bleek erin.

F
Framboise 62 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik heb een kitten van 8 of 9 maanden oud (geen exacte datum want hij is een vondelingetje) en ik heb de slechte gewoonte om, als ik een mok in de gootsteen zet, er één of twee druppels bleek in te doen om vlekken (thee enz.) te verwijderen. Ik had niet gezien dat mijn kitten in de gootsteen was gesprongen en uit de mok aan het drinken was. Het was maar heel weinig, want ik zag het meteen. Ik heb hem direct daarna vers water gegeven en dat dronk hij meteen op. Kan hij hier ziek van worden of moet ik even naar de dierenarts?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Stap over op zwarte zeep, het is effectief voor alles in huis en helemaal veilig voor je dieren!

Vertaald Frans
    F
    Rapporteren

Hoi, bedankt voor je reactie. Hij heeft maar een paar druppels binnengekregen, verdund in 250 ml water. Ik heb hem meteen vers water gegeven en dat heeft hij ook gedronken. Sindsdien lijkt het goed te gaan; hij heeft zijn natvoer vanavond zonder problemen gegeten en heeft zoals gewoonlijk weer wat kattenkwaad uitgehaald. Nu ligt hij lekker te slapen. Ik ga echt geen bleekmiddel meer gebruiken voor de kopjes, dit is een goede les voor me geweest. Nogmaals bedankt voor je antwoord.

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Het hangt er allereerst vanaf hoe geconcentreerd het bleekmiddel was in de vloeistof die je kat heeft binnengekregen. Als het maar om één of twee druppels bleek ging die in water waren verdund, kun je proberen hem veel te laten drinken zodat hij het zo snel mogelijk weer uit zijn systeem krijgt. Houd zijn algemene toestand goed in de gaten; bij de minste verslechtering of zodra hij moet overgeven, moet je niet twijfelen en direct de spoeddierenarts bellen. Als je kat meer bleekmiddel heeft binnengekregen dan dat, raad ik je ook aan om sowieso je dierenarts te bellen.

Bleekmiddel kan erg agressief zijn voor de slijmvliezen van het spijsverteringskanaal van een kat. Ik adviseer je daarom om voortaan een andere manier te gebruiken om je kopjes schoon te maken, om ernstigere problemen voor je kat in de toekomst te voorkomen.

Sterkte,

Léa - Student diergeneeskunde, projectmedewerker voor de Junior-Entreprise ProVéto Junior Conseil.

Vertaald Frans
    F
    Rapporteren
    Bedankt voor je reactie! Ik ben gerustgesteld. Het gaat goed met hem. Ik heb hem net zijn natvoer gegeven en hij heeft na zijn dutje weer normaal gegeten. Hij heeft niet overgegeven. Door jouw antwoord weet ik nu dat katten dol zijn op de geur van bleek, dat wist ik echt niet. Nogmaals bedankt en een fijne avond! 👋
    Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Katten zijn dol op de geur van bleek. Het binnenkrijgen ervan kan daarentegen heel gevaarlijk zijn. Als ik jou was, en de kat gewoon drinkt, eet, speelt, niet overgeeft en zich verder normaal gedraagt, zou ik ervan uitgaan dat de binnengekregen hoeveelheid te klein was om hem te schaden. Maar let er wel heel goed op dat dit niet nog een keer kan gebeuren.

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!