Mijn kat verplaatst constant zijn waterbak

J
Jonath_ol Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb voor mijn kat een dubbele voerbak gekocht. De ene kant voor de brokjes en de andere kant voor het water.

Maar sinds een paar weken slaat hij er met zijn pootjes tegenaan. Dus ik ben op onderzoek uitgegaan en ik las dat sommige katten het helemaal niet fijn vinden om hun water naast hun brokjes te hebben staan. Daarom heb ik de dubbele bak gehouden voor de brokjes en heb ik een aparte waterbak voor hem gekocht die ik helemaal aan de andere kant heb gezet. Maar ondanks dat verplaatst hij hem nog steeds. Toen ik vanochtend opstond, stond de waterbak weer naast de brokjes. Hij heeft hem gewoon 2 meter verschoven 🙄.

Hierdoor ligt er overal water 😡

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij hiermee stopt?

Alvast bedankt 😁

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • Yume
    Yume Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Misschien kun je ook een drinkfontein proberen. Over het algemeen vinden katten dat erg fijn (mijn poes was er in elk geval al snel aan gewend) en het is bovendien zwaarder dan een gewoon drinkbakje.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Die van mij deden dat ook aan de lopende band. Ik heb het opgelost door een grote bak met dubbelzijdig tape op de vloer vast te plakken. Daarin zet ik een kleiner rvs-bakje dat ik eruit haal om het water te verversen. Sindsdien nergens meer last van!

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Dit is een probleem dat best vaak voorkomt bij katten en het kan een tijdje duren voordat het overgaat. In de tussentijd is een van de eerste dingen die je kunt doen een zwaardere waterbak neerzetten die hij niet zomaar kan verschuiven. Een bak met een grotere diameter werkt vaak goed, omdat hij die veel lastiger in beweging krijgt.

Om te voorkomen dat je kitten met zijn water gaat spelen, kun je ook wat speeltjes in de buurt leggen waar hij nog doller op is om hem af te leiden. Denk aan een klimmeubel, veertjes, balletjes of een leuke voerpuzzel... Zo richt hij zijn aandacht op iets anders en leert hij die slechte gewoonte stap voor stap af.

Groetjes,

Léa-Marie

Vertaald Frans
    D
    Domiaramis Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik zie dat je kat nog jong is, voor hem is het gewoon een spelletje.

Die van mij deed dat vroeger ook. Ik had een dubbele RVS-bak in een standaard gekocht, alleen voor het water. Door het gewicht kon hij die niet meer verschuiven, maar hij zat er nog wel steeds met zijn pootjes in te hengelen. Toen hij wat ouder werd, is hij er vanzelf mee opgehouden.

Succes, het is een kwestie van een paar maanden.

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!