Mijn kat verplaatst constant zijn waterbak
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi! Misschien kun je ook een drinkfontein proberen. Over het algemeen vinden katten dat erg fijn (mijn poes was er in elk geval al snel aan gewend) en het is bovendien zwaarder dan een gewoon drinkbakje.
Hoi,
Die van mij deden dat ook aan de lopende band. Ik heb het opgelost door een grote bak met dubbelzijdig tape op de vloer vast te plakken. Daarin zet ik een kleiner rvs-bakje dat ik eruit haal om het water te verversen. Sindsdien nergens meer last van!
Hoi,
Dit is een probleem dat best vaak voorkomt bij katten en het kan een tijdje duren voordat het overgaat. In de tussentijd is een van de eerste dingen die je kunt doen een zwaardere waterbak neerzetten die hij niet zomaar kan verschuiven. Een bak met een grotere diameter werkt vaak goed, omdat hij die veel lastiger in beweging krijgt.
Om te voorkomen dat je kitten met zijn water gaat spelen, kun je ook wat speeltjes in de buurt leggen waar hij nog doller op is om hem af te leiden. Denk aan een klimmeubel, veertjes, balletjes of een leuke voerpuzzel... Zo richt hij zijn aandacht op iets anders en leert hij die slechte gewoonte stap voor stap af.
Groetjes,
Léa-Marie
Hoi,
Ik zie dat je kat nog jong is, voor hem is het gewoon een spelletje.
Die van mij deed dat vroeger ook. Ik had een dubbele RVS-bak in een standaard gekocht, alleen voor het water. Door het gewicht kon hij die niet meer verschuiven, maar hij zat er nog wel steeds met zijn pootjes in te hengelen. Toen hij wat ouder werd, is hij er vanzelf mee opgehouden.
Succes, het is een kwestie van een paar maanden.
4 reacties van 4