Mijn kat van 14 jaar laten aankomen

Aurélieg
Aurélieg Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik zou graag willen dat mijn kat van 14 weer wat aankomt, hij is veel 'massa' kwijtgeraakt.

Je ziet zijn ruggengraat nu echt zitten, terwijl dat eerst niet zo was bijvoorbeeld.

Hij is voor zijn leeftijd nog in uitstekende gezondheid, maar hij wordt wel erg kieskeurig met eten.

Hij eet alleen maar brokjes (ik voeg er zalmolie aan toe), maar in hele kleine beetjes.

Ik heb geprobeerd hem natvoer te geven, maar daar eet hij qua hoeveelheid ook niet meer van (ongeveer 2 theelepels).

Bestaat er ook calorierijk natvoer?

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

26 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik raad je aan om hem over te zetten op Raw Feeding; om een magere kat te laten aankomen of een kat met overgewicht te laten afvallen is het echt top!

Vertaald Frans
    Aurélieg
    Aurélieg Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een maand geleden was ik bij de dierenarts voor m'n hond en toen heb ik ook meteen even naar m'n kat gevraagd.

Hij zei dat een controlebeurtje wel goed zou zijn, maar dat het niet verplicht is omdat hij verder gezond is.

Laten we zeggen dat ik een beetje bang ben om hem te veel stress te bezorgen...

Volgens mij heeft hij wat minder trek, ook al heeft hij vandaag de prullenbak geplunderd om een kippenbotje te jatten, de deugniet :-)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Veel katten vallen af als ze ouder worden. Je zou echt even langs de dierenarts moeten gaan om naar zijn nieren te laten kijken (nierfalen). Je kunt hem wat rauw vlees geven (kipfilet of kalkoen) zodat hij weer gaat eten; rauw vlees is hartstikke goed voor katten.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Heeft hij onlangs nog een test gehad om zijn ureum- en creatininewaarden te meten?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Misschien dat een dierenarts je wat merken voor geschikte brokken kan aanraden... maar zelf heb ik echt geen idee... sorry.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, ik kan je helaas niet helpen.

PS Mijn kat is 12 jaar en hij is net als die van jou: een lastige eter en een beetje mager.

Vertaald Frans
  • 26 reacties van 26

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!