Mijn kat van 14 jaar laten aankomen
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Daarom ben ik nog steeds op zoek naar de beste brokken of het beste natvoer ^^
Duurder dan brokken van de dierenarts? Nee hoor.
Veel gedoe? Valt wel mee.
Ik gaf maandelijks zo'n 20 euro uit aan raw voeding voor mijn kat van 7 kg, dus voor jouw kat die waarschijnlijk veel minder eet dan de mijne... nou ja, reken maar uit.
Verdiep je toch eens in raw; voor de nieren en om af te vallen is er echt niets beters. Wat je dierenarts ook zegt, niets gaat boven natuurlijke voeding. In de natuur heeft een kat namelijk geen last van zijn nieren of overgewicht; dat is echt iets wat door brokken is ontstaan bij katten.
En wat dat verhaal over het eiwitgehalte dat de nieren zou belasten betreft: zoek een andere dierenarts, want deze heeft blijkbaar totaal geen verstand van kattenvoeding...
Als je je kat echt niet op raw wilt zetten, kun je ofwel de brokken flink natmaken met water (en koop dan brokken van zeer goede kwaliteit zoals Go!, Nutrivet Meadowland Mix of Orijen bijvoorbeeld), of geef hem natvoer van hoge kwaliteit.
Geen probleem :-)
Wat vind je van het kitten-natvoer van Royal Canin?
Vraag het hem de volgende keer gewoon even. Het kost je niets.
Ik weet dat graanvrije brokken soms slecht verdragen worden door sommige katten.
Dat is ook de reden waarom ze die vervangen door rijst of aardappel.
Er is me aangeraden om natvoer voor kittens te geven, omdat dat rijker zou zijn (?)
En "Racine Alias Whitecat", ik denk dat mijn dierenarts zijn vak wel kent.
Vraag je dierenarts maar eens om een onderzoek dat bewijst dat te veel eiwitten de nieren van een strikte carnivoor zoals de kat beschadigen. Er bestaat er geen één!
Sorry, ik kan je niet helpen met je vraag, maar geef hem vooral geen natvoer met granen (hetzelfde geldt voor de brokken), dat is echt heel slecht voor ze.
Rauwe voeding (Raw Feeding) is best wel prijzig en een hoop gedoe..
Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor de brokjes nog steeds aan het zoeken ben.
Sinds een paar maanden krijgen ze deze:
http://www.rapidcroq.com/boutique/fiche_produit.cfm?ref=ALCHAT353_HaysPPcat-Sterilized&type=144&code_lg=lg_fr&num=171
Mijn dierenarts vertelde me dat voeding met een te hoog eiwitgehalte belastend is voor de nieren.
Natvoer ja, maar welke? Er is ook zo ontzettend veel keus ;)
Hoi Aurélieg,
Pas op met gekookte kippenbotjes. Ze splinteren te makkelijk om ze te kunnen geven.
Welke brokjes geef je aan je kat? Het zou inderdaad goed zijn om over te stappen op voeding met meer vocht, zoals het toevoegen van natvoer (graanvrij) of probeer eens BARF.
Ik weet dat dit niet makkelijk is bij een oude kat.
Als hij niet zo goed eet, is een gezondheidscheck misschien ook wel nodig. Een oudere kat heeft namelijk meer kans op het ontwikkelen van bepaalde aandoeningen (zoals nierfalen/CNI...)
- Ik heb 40 soorten brokjes vergeleken... en heb het belangrijkste over het hoofd gezien
- Dikke katten na sterilisatie ondanks speciale brokken