Mijn kat trekt haar pleister eraf

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, mijn kat is vanochtend gesteriliseerd en sinds we haar weer thuis hebben, likt ze aan de wond en probeert ze haar pleister eraf te trekken. We hebben geen kraag in huis en een groot verband aanleggen is onmogelijk omdat ze constant beweegt en zich verstopt. De dierenklinieken zijn nu dicht, dus ik weet echt niet meer wat ik moet doen... help me alsjeblieft!!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

18 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ze is weer wat rustiger geworden, dus het is me gelukt om de sok bij haar aan te trekken. Ik denk dat het wel blijft zitten tot morgen, als ze braaf blijft.. ;)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Graag gedaan! Maar als het haar lukt om die sok uit te trekken, is er geen andere optie dan een kraag om te doen of even terug te gaan naar de dierenarts voor een nieuw verbandje. Trouwens, meestal doen ze dat gewoon gratis, dat hoort bij de kosten van de operatie.

Aan de andere kant blijven sommige katten prima van de hechtingen af. Dus zelfs als ze haar verband eraf krijgt, raakt ze de draadjes misschien niet eens aan, maar het geeft toch meer rust als er iets overheen zit.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oké, dat ga ik meteen even proberen, echt superbedankt! :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nee hoor, dat is niet erg, zolang de sok maar schoon is. Juist als er een stukje vanaf is gescheurd, kan het litteken tenminste ademen door de sok heen :).

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oké :) Maar is het erg als de sok de hechtingen een beetje raakt? Ze heeft er net een stukje van afgetrokken...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Voor die sok moet je er natuurlijk eentje nemen die niet te strak zit. Knip het uiteinde eraf en hup, trek hem maar aan :)

Let wel goed op het verband wanneer je de sok aantrekt; zorg dat er geen vouw in het verband komt.

Normaal gesproken zou dit moeten blijven zitten. Bij mijn Kiara bleef het in ieder geval goed zitten, en zij vond de sok duizend keer fijner dan zo'n kap!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ga de sok-methode proberen! :) Ik ben alleen thuis en ik kan niet naar de dierenkliniek.. Bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, of je gaat even naar de spoedkliniek voor een nieuw verbandje omdat het niet meer goed plakt of om een kap te laten opzetten, of je doet wat ik deed: ik had een grote (schone) wollen sok opengeknipt om die om de buik te doen en dat werkte eigenlijk best goed :) het is in ieder geval een stuk fijner dan zo'n kap!

Kijk:

Vertaald Frans
  • 18 reacties van 18

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!