Mijn kat speelt op mijn bed

Tytyh78
Tytyh78 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb een week geleden een kitten van bijna drie maanden geadopteerd. Elke avond slaapt hij bij mij op bed, wat ik helemaal niet erg vind. Hij is echter erg actief wanneer ik naar bed ga en ook 's ochtends heel vroeg. Daarom heb ik een speeltje op het bed gelegd zodat hij daarmee kan spelen, want anders springt hij op me en speelt hij met mijn voeten.

Is het een goed idee om een speeltje op bed te leggen, of is dat niet zo best voor zijn opvoeding?

Het is mijn eerste kat, dus alvast bedankt voor jullie advies! 😸

Ps: als hij niet bij me slaapt, miauwt hij, en aangezien ik in een studio woon, zie ik het niet zitten om hem de hele nacht in de badkamer op te sluiten. Maar zoals ik al zei, vind ik het geen probleem dat hij bij me slaapt.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Omdat een kat eigenlijk een nachtdier is, is het niet vreemd dat hij af en toe van die speelbuien heeft. Je kunt wat speeltjes op de grond laten liggen, zoals een pingpongballetje. Deze balletjes hebben als voordeel dat ze al gaan rollen als de kat ze maar even aanraakt, waardoor hij er urenlang mee kan spelen. Een wattenstaafje op de grond kan hem ook lang bezighouden.

En als het kitten je echt stoort door op je voeten te springen terwijl je slaapt, geef hem dan gewoon een flinke schop! Maak je geen zorgen, door het dekbed heen loop je echt geen risico om hem te bezeren. Er is geen enkele reden om je nachtrust op te offeren. Aan de andere kant is slapen bij je baasje een groot plezier voor een kat, dus het is hartstikke tof dat je dat toelaat.

Vertaald Frans
    K
    Kelinda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, een kat kun je niet echt opvoeden, in tegenstelling tot een hond.

Dus of je nu een speeltje op bed legt of niet, dat houdt hem echt niet tegen om te spelen. Trouwens, ze spelen met alles (laat geen kleine voorwerpen of elastiekjes rondslingeren, want die kunnen ze inslikken).

Je kunt hem moe maken door met hem te spelen (touwtje, hengeltje) en hem pas eten geven vlak voordat je gaat slapen.

Ik heb zelf gekozen voor een bench onder een grote tafel, voor zijn eigen veiligheid omdat ik ook volwassen katten had en voor mijn eigen nachtrust.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoe zal ik het zeggen... Wat jouw kitten doet... nou, dat heb ik hier ook, maar dan in het kwadraat want ik heb twee kittens...

Het is 's avonds één groot feest tot een uur of 23:00 (en dat is al heel wat, want in het begin was het tot 01:00 's nachts), en 's ochtends begint het weer om 05:30/06:00 uur. Ze denderen vol gas over het bed, kruipen onder het beschermlaken dat we over het dekbed hebben gelegd, knabbelen aan onze voeten als ze de opening van het dekbed weten te vinden, springen in het rond... enzovoort, enzovoort. Ik geef toe dat het best vermoeiend is, zeker in het begin, maar het is ook supergrappig, gezellig en het zorgt voor een echte band met ze. Net als Lebronzé zou ik zeggen: iedereen heeft zijn eigen idee over de omgang met zijn kat, en dat speeltje op het bed is volgens mij geen fout, maar hij zal er snel op uitgekeken zijn, want jij bent als speelkameraadje natuurlijk veel interessanter! 😁

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik ben zelf echt een groot kind, ik voel me een kat tussen mijn eigen katten en ik kan me niet voorstellen dat ik niet met ze zou stoeien.

Sommigen willen dat hun katten perfect opgevoed zijn, van die keurige modelkatten. Ik heb liever ondeugende katten: een beetje diefachtig, een beetje manipulatief en één en al gekkigheid!

In tegenstelling tot honden hoeven katten zich niet netjes te gedragen in de maatschappij, dus het is aan jou om te bepalen van wat voor soort kat je droomt.

Als je net zo'n kat wilt als die van mij, dan moet je hem met je voeten laten spelen als ze onder het dekbed uitsteken, of wanneer hij denkt dat er een beestje onder de lakens zit en hij aanvalt zoals een kat die in het veld op muizen jaagt. Maar dat speelse gedrag houdt hij ook als hij ouder wordt, dus dan moet je later niet gaan klagen!

Voor mij is dat hoe een kat hoort te zijn!

Anders kun je wat meer afstand bewaren en met een speelhengel spelen in plaats van met je handen. Dat doet minder pijn, maar het is wel minder grappig!

Volgens mij gaat dat speeltje op het bed niet werken 😂

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!