Mijn kat speelt met mijn voeten onder de dekens

P
Pilouli Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb een week geleden een kitten van drie maanden geadopteerd en hij is al helemaal gewend aan mijn huis, hij heeft alles al verkend. Hij eet, drinkt, gaat netjes op de kattenbak, spint, slaapt op mijn schoot en komt (bijna) altijd als ik hem roep; kortom, een gelukkig katje (◍•ᴗ•◍).

Nu is er echter een klein probleempje: ik moest hem een paar dagen geleden mee naar mijn slaapkamer nemen omdat ik gasten over de vloer had. Ik verwachtte dat hij wel rustig zou zijn, zoals hij normaal gesproken altijd is. MAAR ECHT NIET! Zodra ik ga slapen, speelt hij met mijn haar en knabbelt hij aan mijn benen onder het dekbed, iets wat hij nooit doet als ze er niet onder liggen. Omdat ik hier niets over kon vinden, vraag ik het hier op het forum.

Mijn vraag is dus: hoe maak ik hem duidelijk dat het mijn benen onder de deken zijn en geen speeltje (╥﹏╥)?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • M
    Marijoka Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb mijn kitten verboden om in de slaapkamers te komen. Als hij er toch naar binnen gaat, is dat omdat ik zelf in de kamer iets aan het doen ben en daarna zet ik hem er weer uit.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Tervilles

Ik steek mijn voeten ook altijd onder het dekbed uit, maar er is altijd wel een vervelende mug die ervan profiteert om me bovenop mijn voet te prikken...😁

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als het je niet uitmaakt, kun je ook alleen je voeten blootleggen. Dat doe ik zelf ook om ze heel te houden met mijn kleine monster... en het is ook nog eens lekker fris voor je voeten. 😁

Mijn grote meid deed het ook, maar ze is ermee gestopt rond 6-7 maanden, kop op!

Vertaald Frans
    Landoras
    Landoras Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

😁 je hoeft hem alleen nog maar de toegang tot de slaapkamer te ontzeggen (dat doe ik in de zomer)!

Vertaald Frans
    P
    Rapporteren

Ulalie

Nou, als dat nog 11 jaar duurt, dan ben ik nog wel even bezig.

Vertaald Frans
    P
    Rapporteren

Blue Cat

Oké bedankt, ik ga proberen dat vanavond nog te doen voordat ik ga slapen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn kat van ruim 11 jaar doet dat nog steeds hoor. Ze is dol op spelen met m'n voeten. In de winter onder het dekbed gaat het nog wel, maar nu met alleen een dun lakentje is het echt: auw!!! Ze speelt ook met m'n haar, zit erin te kneden en te knabbelen, en grijpt ook m'n hand vast. Ze kruipt er helemaal tegenaan en wrijft met haar snorharen over me heen... eigenlijk ben ik gewoon haar speeltje. 👌 Als ze dan eindelijk moe is, nestelt ze zich op m'n kussen, precies tussen m'n hoofd en het hoofdbord, en begint ze te spinnen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik daardoor soms best moeite heb om in slaap te komen 🤷

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Voor een kat is iets wat verborgen beweegt, of gewoon een bult vormt, super spannend. Je blote benen zijn niet interessant, maar als ze onder het laken bewegen, zijn het prooien om op te jagen. Dat is het jachtinstinct dat naar boven komt; een kat houdt dat zijn hele leven tijdens het spelen. Het is geen gedragsprobleem en je kunt niets veranderen aan die aantrekkingskracht van alles wat onder een laken beweegt.

Het idee is om hem 's avonds goed uit te laten razen door een flinke tijd met hem te spelen, bijvoorbeeld met hengeltjes of verenstokjes, totdat hij echt doodop is. Je kunt hem ook wat natvoer geven voordat je gaat slapen. Moe van het spelen + uitbuiken = een paar uur rust.

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer