Hoi allemaal,
Ik ben ten einde raad, mijn kitten van 3,5 maand oud blijft maar met zijn achterwerk over de grond schuren ('sleetje rijden') nadat hij op de kattenbak is geweest. Ik heb hem twee weken geleden geadopteerd en ik trek het bijna niet meer. Het probleem is namelijk dat hij zichzelf nog niet schoonmaakt vanonder. Sleetje rijden als hij schoon is, is al vervelend, maar als hij het doet terwijl zijn kontje nog onder de poep zit... je kunt je de ellende wel voorstellen.
Ik heb echt alles geprobeerd. Wat betreft het feit dat hij zijn achterste niet wast, heb ik nog wel geduld omdat ik weet dat hij een kitten is en het nog moet leren, maar dat andere probleem kan ik echt niet meer aan. Hij laat overal sporen achter en ik moet het constant schoonmaken... áls ik ze zie... en dat terwijl hij wel 5 of 6 keer per dag naar de bak gaat.
Ik heb gelezen dat het wormen kunnen zijn of misschien verstopte anaalklieren. Maar we zijn al twee keer bij de dierenarts geweest; hij is ontwormd toen hij twee weken geleden bij mij kwam en 4 of 5 dagen geleden heeft de arts zijn anaalklieren geleegd, maar niets helpt. Hij blijft het doen en zowel mijn eigen dierenarts als een andere die ik telefonisch heb gesproken weten het niet... Ik heb alles geprobeerd: ontwormen en de anaalklieren laten legen. Bovendien vind ik het heel zielig voor hem, want ik denk dat hij het niet voor zijn plezier doet. Ik heb echt met hem te doen.
Is er iemand die in dezelfde situatie zit?! Of heeft iemand tips voor me, want deze situatie is echt heel belastend. Bedankt!