Mijn kat schudt met zijn achterpoten

N
Nono2212 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik kom even bij jullie aankloppen omdat mijn katje van bijna 1 jaar (precies 11 maanden) met zijn achterpoten schudt.

De eerste keer gebeurde het dat hij beide pootjes na elkaar schudde en daarna was er een paar dagen lang niets aan de hand.

Maar nu vanavond, terwijl hij op de bank zat, schudde hij weer met een pootje; hij steekt het naar achteren en schudt het heel snel.

Ik wilde graag weten waar dit vandaan komt.

Hebben jullie enig idee?

Ik bel morgen mijn dierenarts om meer te weten te komen, maar ik zou graag willen weten of het ernstig is of niet.

Ik heb op verschillende forums wat dingen gelezen die me niet echt geruststellen, dus ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

Bedankt voor het lezen en voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

11 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Goedenavond, nu het warme seizoen eraan komt en je kat naar buiten gaat, zou het weleens om een grasaar kunnen gaan. Dat is een soort droog gras dat in de vacht blijft haken en de huid kan binnendringen, vooral bij de voetzooltjes.

Het schudden met de pootjes geeft aan dat er iets dwarszit. Controleer de pootjes van je dier dus even goed. Anders zou het een huidaandoening aan de poten kunnen zijn. Het is daarentegen veel minder waarschijnlijk dat het om een neurologisch probleem gaat.

Ik raad je aan om je dierenarts te raadplegen voor een officiële diagnose, een lichamelijk onderzoek en eventuele aanvullende testen.

Cécile - Student diergeneeskunde aan de École Nationale Vétérinaire d'Alfort (EnvA), projectmedewerker voor ProVéto Junior Conseil, de Junior-Conseil van de EnvA http://proveto.net/

Vertaald Frans
  • 11 reacties van 11

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!