Mijn kat rijdt op zijn broertje

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Een paar maanden geleden heb ik een paar gedumpte kittens gevonden en opgevangen. Van de zes heb ik er twee zelf gehouden en de andere vier heb ik weggegeven.

Het gaat echt super tussen de hond en de katten.

Alleen merk ik sinds een paar dagen dat mijn katten overal beginnen te plassen (waarschijnlijk om hun territorium te markeren) en dat ze daarnaast op elkaar proberen te rijden en daarbij een erectie hebben. Het zijn twee mannetjes uit hetzelfde nest en we weten hun exacte leeftijd niet (volgens de dierenarts zijn ze van rond half april).

Nu vroeg ik me af: is het niet nog wat vroeg om ze te laten castreren? En als ik ze niet laat helpen, blijven ze dan zo goed met elkaar overweg kunnen of zou de puberteit hun band kunnen verpesten?

Bedankt alvast! :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

10 antwoorden
Sorteren op:
  • Lilamande
    Lilamande Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Jeetje, ik hoop dat de castratie gaat helpen. Mijn huiskat klimt ook regelmatig op mijn Pers. Ik had het er hier al eens over gehad en toen werd er gezegd dat het eerder een kwestie van rivaliteit en hiërarchie is dan iets anders. Ze zijn allebei al gecastreerd. Ze doen hun behoefte trouwens wel gewoon netjes op de bak. Alleen heeft mijn huiskat één keer op onze was geplast omdat hij overstuur was door de komst van de cavia's, maar met Feliway is dat weer helemaal goedgekomen. Veel succes ermee!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi!

Ik heb een afspraak gemaakt om ze in de loop van oktober te laten castreren. Dan zijn ze 6 maanden oud, wat ik zelf een fijnere leeftijd vind. Ik vond 5 maanden nog net wat te vroeg. In de tussentijd vechten ze niet meer dan normaal (ik bedoel daarmee dat ze wel stoeien, maar ze hebben elkaar nooit verwond en het is nooit uitgelopen op een echt serieus gevecht).

We zijn nu op een punt gekomen dat we de badkamer en de slaapkamer moeten afsluiten als we er niet zijn, want ze doen hun behoefte op alles wat ook maar in de verste verte op een kleedje lijkt. Ja echt, zelfs in hun eigen mand of de mand van de hond.

Voorlopig blijven we dus maar poetsen en over twee weken worden ze gecastreerd.

Bedankt voor jullie berichtjes :)

Vertaald Frans
    K
    Kelinda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Klopt helemaal, castratie voorkomt sproeien en vechten, maakt ze (een beetje) rustiger en het voorkomt vooral bepaalde soorten kanker.

Vertaald Frans
    Landoras
    Landoras Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als ze een goed gewicht hebben, kun je ze nu al laten castreren.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Hoi, castratie voorkomt een hoop vechtpartijen en littekens bij katten. Bovendien stoppen ze daarna met overal 'sproeien' om hun territorium af te bakenen, maar het is niet altijd een makkelijke keuze. Ik denk dat het beter is om gevechten tussen katten te voorkomen.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi!

Ja, ik ben zeker van plan om ze te laten castreren. Ze vechten gelukkig niet echt, want ze proberen het nu nog "om de beurt" 🤣

Ze worden deze maand 5 maanden, misschien zijn ze wel wat groter dan de dierenarts dacht xD

Ik had ze het liefst "compleet" gelaten, maar ik wil niet dat ze elkaar de tent uit vechten om "niks", zeker omdat er hier in de buurt geen poezen zijn. En omdat de ene een stuk groter is dan de andere, wil ik geen risico's nemen.

Ik denk dat ik over een paar dagen de dierenarts bel om ze tegelijk te laten helpen. Gezien de manier waarop ze elkaar nu "ontdekken" (om de beurt), kan ik ze voor nu nog wel even hun gang laten gaan.

Vertaald Frans
    K
    Kelinda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als je alleen maar mannetjes hebt is dat heel normaal, die van mij besprongen elkaar ook steeds. Na de castratie worden ze wel rustiger hoor. Het blijven natuurlijk mannetjes, maar ze rijden niet meer op elkaar en ze plassen vooral niet meer alles onder. Ook vechten ze een stuk minder.

Vertaald Frans
    Elpaco
    Elpaco Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Aaaaaaaah de puberteit, een beetje op elkaar rijden tussen broers, prachtig toch.

Incest is alleen fout binnen de menselijke sociale normen. Maar dat is geen universele waarheid.

Laat ze nog maar even lekker spelen, wees een beetje relaxed

😁

Vertaald Frans
    M
    Mike64 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als je ze niet laat castreren, gaan ze steeds meer hun territorium afbakenen en kunnen ze uiteindelijk gaan vechten...

Ze zullen ook op zoek gaan naar vrouwtjes.

Vertaald Frans
    M
    Mike64 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi! Katten worden meestal rond de 6 maanden gesteriliseerd... en het gedrag dat je beschrijft heeft alles te maken met hun hormonen (zoals sproeien en paringsgedrag). Laat ze dus steriliseren. Het is goed om te weten dat als je te lang wacht, dit gedrag er soms in kan blijven zitten.
    Vertaald Frans
  • 10 reacties van 10

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!