Mijn kat rijdt op mijn andere kater

Fafadou
Fafadou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi Wamiiiiiiiz!

Heeft mijn titel je verbaasd? Nou, mij ook... ik zal het even uitleggen. Sinds een paar dagen merk ik vreemd gedrag bij mijn kat dat ik nog nooit eerder heb gezien! Sinds de komst van mijn nieuwste aanwinst Skip, rijdt mijn grote kat Swiffer op de kleine Skip en het valt me op dat hij een ERECTIE heeft! Ik haal hem er dan af en dacht nog: misschien is Swiffer wel verliefd op Skip, wat ik helemaal geen probleem vind! Maar ik merk dat hij het eigenlijk best vaak doet en vanavond maakte hij de bewegingen zelfs zonder op de kleine Skip te zitten, en zijn piemeltje was weer zichtbaar. Dus nu begin ik me zorgen te maken... is dit een manier om te laten zien wie de baas is in huis? Of heeft hij gewoon 'behoeftes', wat ik best begrijp, want dat hebben alle dieren en mensen op de wereld 😊

Maar goed, ik zit er best wel mee...

Ik wacht jullie reacties af! Bedankt Wamiiiiiiiiz

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • P
    Paquerette Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Yuna,

Super bedankt voor je reactie! Ik laat ze het inderdaad zelf even uitzoeken samen, maar ik hou natuurlijk wel een oogje in het zeil zodat het niet te ver gaat! Ik dacht eraan om wat kalmerende oliën voor katten in huis te gebruiken, denk je dat dat een goed idee is?

Vertaald Frans
    Yuna La Ficelle
    Yuna la ficelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hè paquerette, ik dacht even dat fadadou weer wat liet horen over die bacteriologische oorlog tegen die rotvlooien... 😁

Nou ja, maakt ook niet uit hoor!

Wat betreft je katten: ik denk dat je het kitten het beste gewoon zichzelf kunt laten verdedigen en zijn eigen plekje kunt laten vinden!

Seksualiteit hoort er nu eenmaal bij in het dierenrijk, al moet je er wel op letten dat het kitten (als potentieel slachtoffer) er niet onder lijdt.

Over het algemeen laten katten niet met zich sollen en hebben ze hun eigen manieren om zich te verdedigen.

Toch verbaast dit gedrag me altijd wel, omdat sterilisatie of castratie logischerwijs alle seksuele drang zou moeten wegnemen. Maar goed, ik denk dat zolang er geen sprake is van echt vechten of verwondingen in de nek – een dominant mannetje heeft de neiging om zijn "prooi" in de nek te bijten om deze te onderwerpen – je het maar beter kunt laten gaan en kunt wachten tot het kitten voor zichzelf opkomt.

Vertaald Frans
    P
    Paquerette Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond @fafadou,

Ik heb precies hetzelfde probleem (een nieuwe kat, allebei gecastreerd, de oude die de andere probeert te 'bestijgen', zijn piemeltje in erectie).

Heb je het probleem inmiddels opgelost?

Alvast bedankt voor je hulp!

Vertaald Frans
    Fafadou
    Fafadou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Mijn twee katten zijn gecastreerd... de oudste al 4 jaar en de jongste sinds 5 maanden.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Als je volwassen kater niet gecastreerd is, is dit niet zo vreemd. De enige oplossing is om hem te laten castreren, en ook de kleine zodra hij oud genoeg is. Het samenleven tussen katten, en vooral tussen katers, gaat oneindig veel beter als ze gecastreerd zijn.

Als je volwassen kater al wel gecastreerd is, kan het gedrag van 'dekken' een teken van dominantie zijn. Maar in dat geval is de erectie niet te verklaren, behalve als hij pas zeer onlangs is gecastreerd en er nog mannelijke hormonen in zijn lichaam zitten.

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!