Mijn kat loopt mank

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Mijn kat loopt al 2 weken mank. Na een paar dagen ben ik met haar naar de dierenarts gegaan, maar die kon geen wondjes of een gebroken pootje vinden. De kleine meid liet haar pootje ook gewoon makkelijk aanraken. De dierenarts heeft haar een spuitje cortison en een ontstekingsremmer gegeven, omdat ze dacht dat het artrose was. Maar nu, twee dagen later, mankt ze nog erger en ik zie dat haar voorpootje waar ze mank op loopt veel platter lijkt te worden dan de linker. Alsof ze geen pezen meer heeft of zoiets...

Aan de telefoon wist de dierenarts ook niet wat het kon zijn en ze stelde voor om röntgenfoto's te laten maken. Dat wil ik best doen, ook al zal dat behoorlijk wat gaan kosten.

Hebben jullie dit al eens meegemaakt met je katten? Ik weet echt niet wat ik moet doen, haar pootje masseren of iets anders? Bedankt voor jullie hulp.

Ze lijkt geen pijn te hebben, ze eet en speelt gewoon, maar ze beweegt wel minder en slaapt meer...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ik heb het ook meegemaakt en de dierenarts heeft me geholpen. Maar als je een tip wilt: masseer haar gewoon. Als je ziet dat ze haar pootje veel wast, betekent dat dat ze pijn heeft. Maar masseer haar maar en dan komt het wel goed. En vergeet niet: je moet echt niet te hard masseren. 😁

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat is mij ook overkomen. Op een avond liep ik in het donker een kamer binnen en mijn kitten was me gevolgd zonder dat ik het zag. Toen ik weer naar buiten ging, stapte ik bovenop hem en je wilt niet weten wat voor een gil hij gaf. Ik schrok me rot, vooral toen ik zag dat hij mankte. Ik heb meteen met spoed een dierenarts gezocht en hem gesmeekt om op me te wachten omdat het een noodgeval was. Toen hij hem onderzocht, zei hij dat katten niet zo kwetsbaar zijn als we denken en dat het manken binnen 24 uur over zou zijn. En het is echt waar, hij was snel weer de oude. Ik ben degene die er nog steeds niet helemaal overheen is; tegenwoordig kijk ik altijd naar de grond als ik loop.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

De mijne liep ook mank, maar ze had gevochten met een andere kat. Na een paar dagen pilletjes was het weer helemaal goed! Hoe oud is ze? Misschien is het de ouderdom, maar hou anders contact met de dierenarts ;)

Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!